Az USA-ban is monopóliumellenes eljárás indult az Intel ellen
Az Európai Unió már tavaly nyáron trösztellenes vizsgálatot kezdeményezett a vezető csipgyártó ellen, továbbá Japánban és Dél-Koreában is nyomoznak a versenyhivatalok az ügyben. Az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) képviselői bejelentették, hogy megalapozottnak látják egy komoly vizsgálat megindítását, hogy megállapítsák, vétett-e az Intel az érvényben lévő versenyhivatali törvények ellen, és piaci fölényét felhasználva tett-e illegális intézkedéseket a rivális csipgyártó konszern visszaszorítására. A vád szerint az első számú processzorgyártó háttéralkukba bocsátkozott a forgalmazókkal, azokat megvesztegette, hogy az AMD termékeit ne vegyék fel kínálatukba, vagy késleltessék a konkurens lapkákkal szerelt rendszerek bevezetését.
Az FTC felszólította az Intelt, bocsássa a vizsgálóbizottság rendelkezésére a szükséges dokumentumokat, hogy tisztázhassa magát a vádak alól.
Kapcsolódó cikkek
- Megegyezett a HDD-licencekről a Hitachi és a Samsung
- Az AMD gondjai miatt termékeket halaszt el az Intel?
- A veszteségek ellenére emelkedik az AMD-vezér fizetése
- Az Intel 32-szer nagyobb, mint az AMD
- 140 milliót fizet a Microsoft szabadalomsértés miatt
- Asustek: AMD-platform leépítés
- Kemény EU-vizsgálat vár a Google-DoubleClick fúzióra
- Abu-Dzabi vette meg az AMD 8,1%-át
- Megkezdi működését az Intel 3 milliárd dolláros üzeme, indul a Penryn gyártása
- A rekordbevétel ellenére újabb 2000 munkahelyet szüntet meg az Intel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.