Motorola: rossz eredmény, még rosszabb prognózis
A 2007 végi időszak profitja részvényenként 14 centet ér, miközben a szakértők 13 centre számítottak. A pozitív mérleg mögött azonban egyértelműen a vállalat hálózati infrastruktúra üzletága áll, mivel a mobiltelefonos részleg eredményei nyugodtan nevezhetők katasztrofálisnak. Az ágazat ugyanis 388 millió dollár veszteséget termelt a szóban forgó időszakban úgy, hogy a készülékeladások értéke egy év alatt 38%-kal esett vissza.
A fentieknél nagyobb baj, hogy miközben az elemző cégek 9 centes részvényenkénti profittal kalkuláltak az idei első negyedévre, a Motorola előzetesen 5-7 cent veszteséggel számol. Mindez olyannyira sokkolta a piacot, hogy a cég papírjainak árfolyama 14 százalékpontot zuhant. Az egyelőre nem világos, hogy a Motorola további piacvesztéssel, vagy a készülékenkénti profit-árrés további csökkenésével, esetleg mindkettővel számol. Greg Brown, a nehézségek miatt nemrégiben lemondott Ed Zander helyébe lépett új vezérigazgató azzal indokolta a borús kilátásokat, hogy mobiltelefonos üzletág feltámasztása a vártnál több időt vesz igénybe. A Motorola részvényeinek árfolyama 2006 októbere óta összesen 53%-ot zuhant.
Kapcsolódó cikkek
- A technológiai vezér is elhagyja a Motorolát
- UIQ Technology: Nagy reményű k+f központ Budapesten
- A Samsung megelőzte a Motorolát mobiltelefon-értékesítésben
- Profitnövekedés a Sony Ericssonnál profitfigyelmeztetés a Motorolánál
- Motorola - cél a 15-20 százalékos részesedés megtartása
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- További 4 ezer állás megszüntetését jelezte a Motorola
- Létszámcsökkentés a Motorolánál
- Veszteség és alacsonyabb bevétel a Motorolánál
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.