Autodesk: Digitális prototípus-készítés a gépészetben, gépgyártásban
Jan Ferjencik regionális gépipari megoldások felelőse kijelentette: az Autodesk 25 éve tartó folyamatos innovációjának köszönhetően fejlesztette ki a Digitális prototípus-készítés megoldását, amely új távlatokat nyit a mérnöki hatékonyságban, és vezető pozíciót tölt be a gyártás (tervezés, prototipizálás) területén. Nemzetközi felmérések szerint a legjobban teljesítő gépipari vállalatok az Autodesk technológiájával mindössze feleannyi fizikai prototípust készítenek, mint az iparági átlag, termékeiket 58 nappal hamarabb juttatják piacra, a prototípusok elkészítésére fordított költségeik pedig 48%-kal alacsonyabbak, továbbá sokkal innovatívabb megoldásokkal állnak elő, mint a piac többi szereplője.
A gépipari vállalatokra (jármű-, gép- és műszergyártókra) manapság nehezedő egyre nagyobb nyomás kiváltotta kihívások kezelésének legjobb módja a Digitális prototípus-készítés módszere, amely segítségével lehetővé válik a tervek, a kialakítás és a működés gyártás előtti ellenőrzése. A koncepcionális, gépészeti és elektromos adatokat is integráló teljes digitális prototípus segítségével digitálisan, valósághű módon szimulálható a termék, így – a rendszerint költséges – fizikai prototípus elkészítése nélkül értékelhető és optimalizálható a terv és a funkcionalitás. Ferjencik szerint: "az élvonalbeli gyártók termékeik több mint 91 százalékánál be tudják tartani az árbevételre, a költségekre, a megjelenési határidőkre és a minőségre vonatkozó célkitűzéseiket. Ezek a cégek 22 százalékkal gyakrabban használtak csupán egyetlen digitális prototípust a fejlesztés minden szakaszában. Már azok a vállalatok is kimutatható költségcsökkentést értek el, akik mindössze egyetlen darabbal csökkentették a szükséges fizikai prototípusok számát: a termék bonyolultságától függően 7600 és 1 millió dollár közötti összeget takarítottak meg, és 14 héttel rövidebb időre volt szükségük a termék piaci bevezetéséhez.”
Magyarországi helyzet
A hazai gépipari vállalatok is komoly kihívásokkal néznek szembe - jelentette ki Humenyánszky Dénes, az Autodesk magyarországi disztribútora, a Tech Data Hungary gépipari megoldások üzletágvezetője. Mivel az ügyfelek megkövetelik a funkcionális modern kialakítást, emellett nem tolerálják a hibákat vagy a szállításban bekövetkező csúszásokat, a teljes üzletmenetről már a termék tervezési fázisában kell gondoskodni. A hazai gyártóknak szembe kell nézni olyan kihívásokkal, mint az időhiány, a tervezés közben felmerülő változtatások és az összetett rendelés-kezelés, amelyben a digitális és a papíralapú terveket kell integrálni. Magyarországon jelenleg a 100 millió Ft árbevételt meghaladó gépipari cégek 34%-a használja a Digitális prototípus-készítés innovációját. Az utóbbi két évben látványosabbá vált ezen a téren is a piaci fejlődés, átalakulás: a digitális prototípuskészítés technológiáját használó, legjobban teljesítő gépipari vállalatok prototípus gyártási költségei 46%-kal csökkentek az utóbbi időben. Az új technológia segítségével a gépipari vállalatok még a megépítés előtt képesek virtuálisan elkészíteni, felfedezni és szimulálni a teljes terméket, a való világban nyújtott teljesítményét és megjelenését. A többszintű rendelés-kezelés megoldására a magyarországi vezető gépipari cégek egyre inkább alkalmazzák a digitális, mint a hagyományos, papíralapú kommunikációt egymás között a tervezés és a gyártás folyamata során. Humenyánszky három hazai Autodesk-ügyfél sikeres példáit hozta fel. A közepes méretű VentiFilt nagyméretű ventillátorok gyártáselőtti digitális tesztelését, az MSK összes adatának egy rendszerben való kezelését, a 35 fős Abrazív Kft. pedig láncos szállító és keverőgépek gyártásánál használja az Autodesk digitális prototípus-kezelési megoldását.
Esettanulmány
Szász András, az R-Design Studio Mérnök Iroda Kft. ügyvezetője arról tájékoztatott, hogy az új Autodesk szoftverek üzletmenetre gyakorolt pozitív hatását a kft. is felismerte. A vállalat, 1:8 léptékű versenyző R/C autómodellekhez, a leghíresebb veterán autótípusokhoz gyárt kiváló minőségű karosszériákat és szerelvényeket. A kisebb mértékű alapanyag-felhasználás (a digitális prototípussal ellenőrizhető az anyagok teherbírása), az ugyanolyan tulajdonságú anyagok közül a költségkímélőbb kiválasztása, vagy a már megvásárolt összetevők hatékony felhasználása mind olyan részletek, amelyek a vállalat gazdaságosságát erősítik. További fontos momentum a gyártásban a termékek esztétikai értéke, amely napjainkban sokkal fontosabb szerepet játszik, mint valaha.
A digitális prototípus-készítést támogató Autodesk szoftver termékek a következők: Autodesk AliasStudio, Autodesk Showcase, Autodesk Inventor, AutoCAD Mechanical, AutoCAD Electrical, Autodesk Data Management.
Kapcsolódó cikkek
- Motorola: rossz eredmény, még rosszabb prognózis
- Rekordértékű Mac-, iPod- és iPhone-eladások
- 30 százalék felett növekedett 2007-ben a MultiSoft
- Freesoft: 1,4 milliárd forint értékű támogatási szerződés
- "Hatból kettő", avagy új divíziók a T-Systemsben
- Többmilliós humanitárius projektek a Google-tól
- A Deutsche Telekom lemond a további tömeges létszámcsökkentésről
- Vezető német politikusok bírálják a Nokiát
- Az SAP dinamikusan növelte jelenlétét a kiskereskedelmi iparágban
- Szabadalomsértéssel vádolják Kínában a Microsoftot
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.