11 millió fölé emelkedett a mobil-előfizetők száma decemberben
Decemberben hagyományosan megugrik az előfizetések száma. 2007 utolsó hónapjában az ügyfélszám 2,99 százalékkal növekedett, míg 2006-ban a karácsonyi ajándékozás 2,08 százalékos, 2005-ben pedig 1,95 százalékos növekedést hozott.
A három szolgáltató ügyfeleinek száma 2007-ben összesen 1 millió 64 ezerrel nőtt, ami a legnagyobb növekedés 2003 óta.
2007 decemberében az ügyfélszám alapján a T-Mobile piaci részesedése 43,97 százalékról 44,00 százalékra nőtt, a Pannon piaci részesedése 35,12 százalékról 35,11 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 20,91 százalékról 20,89 százalékra csökkent.
A szolgáltatók forgalmat generáló – azaz a havi előfizetéssel rendelkező, illetve az utolsó 3 hónapban hívást indító, vagy fogadó – ügyfeleinek a száma 2007-ben 772 ezerrel 10 millió 129 ezerre emelkedett, ami szintén a legnagyobb növekedés 2003 óta.
A forgalmazásban részt vevő előfizetések száma decemberben 324 ezerrel növekedett. Ebben az összevetésben a T-Mobile piacrészesedése 45,10 százalékról 45,21 százalékra emelkedett, míg a Pannon részesedése a november végi 33,38 százalékról 33,35 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 21,52 százalékról 21,44 százalékra csökkent.
A 2006 decemberi adatokhoz viszonyítva 2007-ben ügyfélszáma alapján a Pannon közel 1 százalékponttal növelte piaci részét, míg a T-Mobile részesedése 0,46 százalékponttal, a Vodafone-é pedig 0,52 százalékponttal csökkent. A forgalmat generáló ügyfelek alapján ugyanakkor 2007-ben a Pannon piaci része 0,34 százalékponttal csökkent, míg a T-Mobile részesedése 0,26 százalékponttal, a Vodafone-é pedig 0,08 százalékponttal emelkedett.
2007-ben, miközben a mobilszolgáltatók 2 százalék fölé növelték összesített piaci részesedésüket a szélessávú internetpiacon, folytatódott a havi előfizetések arányának növekedése, illetve a feltöltőkártyák részesedésének a csökkenése. 2007 végén a teljes ügyfélszám 62,4 százaléka használt feltöltőkártyát, míg egy évvel korábban még 64,6 százalékos volt ez az arány. Az úgy nevezet pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.
A három mobilszolgáltató ügyfelei 2007 decemberében 5 772 számot, 2007-ben pedig összesen 51 772 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május elseje óta igénybe vehető számhordozás 2007 végéig összesen 194 464 mobilszámot érintett.
Kapcsolódó cikkek
- Négyen együtt: kereskedelmi DVB-H mobiltv 2008 végén?
- 112 ezerrel több mobil-előfizető szeptemberben
- Júliusban 60 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- NHH-tükör a hírközlési szolgáltatások minőségi jellemzőiről
- 77 ezerrel több mobil-előfizető júniusban
- Májusban 42 ezerrel nőtt a hazai mobil-előfizetők száma
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- Száz lakosra több mint száz mobiltelefon jut
- Februárban újra nőtt a mobil-előfizetők száma
- Gyakran tévesztik meg fogyasztóikat a mobilszolgáltatók
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.