NHH: panaszok és elkerülhetőségük
Sajtóbeszélgetésen találkozott az újságírókkal és számolt be eddigi tapasztalatairól Takács Péter, aki a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének posztját két hónap óta tölti be a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál (NHH).
1. Az utóbbi időkben a telefonszolgáltatással kapcsolatos panaszok kétharmadát azok az ügyek tették ki, amelyeknél két szolgáltató ügynökei a fogyasztót lakhelyén felkeresve, vagy telefonhívás útján megkeresve, egyes szolgáltatások előfizetésére vonatkozóan nem az elvárható módon tettek ajánlatot, kötöttek ún. "hangszerződéseket". Takács felhívta a figyelmet, amennyiben nem egyértelmű, ki keresi meg a fogyasztót, előbb hitelt érdemlően tájékozódjon az illető kilétéről és arról, hogy kit, milyen szolgáltatót képviseli. Hangbeszélgetés útján történő ajánlatnál pedig ne adjanak meg semmiféle adatot magukról, ha ismerve a kínált szolgáltatás részleteit, biztosak benne, hogy nem kívánnak szerződést kötni. Személyesen megjelenő ügynöknél lévő szerződési dokumentumot csak elolvasást követően és abban az esetben szabad aláírni, ha annak minden egyes pontjával egyetértenek. Takács azt is javasolja: aki információ-hiány vagy más ok miatt nem érti az ajánlatot, ne kössön új szerződést.
2. A barangolási (roaming) funkciók igénybevételénél az ország határvidékein különös gonddal kell a mobiltelefont beállítani, használni, nehogy a 15-15 kilométeres sávban "átnyúló" idegen szolgáltató hálózatát akaratlanul vegyék igénybe a felhasználók, s így a vártnál jóval magasabb összegű számlák keletkezzenek. Takács arra is felhívta a figyelmet, hogy az adatroaming szolgáltatásra -- lévén jelenleg szabadáras -- nem vonatkozik az EU roamingköltség-csökkenési irányelve.
Február 6-án az öt digitális televízió és egy VHF sávi digitális rádió műsorszóró hálózat üzemeltetési jogosultság megszerzésére kiírandó pályázat dokumentációinak tervezetéről tartott nyilvános szóbeli konzultáció az NHH. Ismeretes, hogy a hatóság 2008. január 23-án tette közzé a pályázati felhívást és a pályázati dokumentáció tervezeteit. A pályázat iránt érdeklődők kérdéseiket, észrevételeiket a konzultáción élőszóban, illetve legkésőbb február 12-ig írásban is feltehetik. Az NHH az írásban beérkező kérdéseket, észrevételeket megválaszolja, és a kérdésekről, valamint a konzultáción elhangzott észrevételekről összefoglalót készít, amelyet a honlapján tesz közzé.
Kapcsolódó cikkek
- GVH-utóvizsgálat: mindenhol van már "csupasz" ADSL
- Megalakult a Mobilitás és Multimédia Klaszter
- Az USA is kiárusítja állami frekvenciáit, 18 milliárd dollárnál tart a licit
- Digitális átállás: kormánybiztosi tájékoztató
- A brit hadügyminisztérium értékesíti frekvenciái egy részét
- 11 millió fölé emelkedett a mobil-előfizetők száma decemberben
- Január 28. és február 3. között nem lehet új telefonszámokat hordozni
- Egy lépéssel közelebb: konzultáció a digitális átállás pályázatáról
- Digitális műsorszórás: nyilvánossá teszik a pályázatok tervezetét
- 131 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma novemberben
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.