Hárommilliárdot tervez idén a Hama
„A teljes piac kétszer akkora mértékű visszaesést könyvelt el, mint a Hama, a cég piaci részesedése növekedésének köszönheti a mérsékelt bevételcsökkenést”- nyilatkozta Prohászka Ottó, a vállalat ügyvezetője. A memóriakártyák kapacitása hónapról hónapra emelkedik, áruk ugyanígy csökken. Ennek a szegmensnek a dinamizmusa töretlen, amely annak is köszönhető, hogy a jó felbontású képek, filmek és zenék tárolásához legalább 2-4 GB tárhelyre van szükség, és mára a mobiltelefonok is egyre inkább multimédiás eszközként vannak jelen az életünkben, ahol szintén gyakori az 1-2 GB-os kártyák használata. Az LCD és Plazma televíziók térnyerése erőteljesen megemelte az igényt a fali konzolok és a speciális LCD-tisztító eszközök iránt. Ezen túlmenően a navigációs kiegészítők (tartók, töltők, táskák) forgalma emelkedett a leglátványosabb mértékben. Valamivel nagyobb forgalmat remélt a cég a hagyományos fotó-kiegészítőktől (albumok, képkeretek), hiszen ezek a cikkek reneszánszukat élik nyugaton, ám ez a hullám még úgy tűnik, nem ért el idáig, talán ez az év hoz áttörést. Az idei hárommilliárdos árbevételi küszöb tervezett elérését többek között arra alapozza a hazai leányvállalat, hogy a Hama anyavállalata a közelmúltban felvásárolta a tevékenységét megszüntető Thomson termékeit, amelyeket integrált szortimentjébe. Emellett tovább terjednek majd a navigációs eszközök is, ami újra megtöbbszörözheti a tartozékok iránti keresletet.
Kapcsolódó cikkek
- Hétfőn indul a termelés a Nokia romániai üzemében
- A Yahoo elkerülné a Microsoft általi felvásárlást - Google-segítséggel?
- Cisco Systems: 7 százalékkal nőtt a második negyedévi adózott eredménye
- 41 millió eurót követel a Nokiától egy német szövetségi tartomány
- Nevet váltott a Grisoft
- Hatmilliárddal lép a magyar nyomdapiacra az Infopress Group
- A VT-Soft tőkeemeléssel tulajdonrészt vásárolt az MPC Szoftver Kft.-ben
- Az Nvidia bekebelezi a fizikai gyorsítócsipeket fejlesztő Ageiát
- Vahl Tamás az AAM új üzletfejlesztési igazgatója
- A Microsoft megvásárolta a norvég Fast keresőprogram-fejlesztőt
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.