Eladni készül az AOL-t a Time Warner
Az America Online valaha a vezető internetszolgáltatónak számított az Egyesült Államokban, egy igen népszerű keresőprogrammal, jelenleg azonban mindkét területen jelentősen visszaszorult. Egyes elemzők szerint a Time Warner utóbbi időben tapasztalt gyenge szereplésében oroszlánrésze van az AOL küszködésének, így nem véletlen, hogy a tavaly novemberben kinevezett új vezérigazgató is ehhez a problémához nyúl legelőször. Steve Case volt AOL-vezér még 2005-ben távozott az egyesített vállalattól, így aztán a Warner-vezetés kénytelen megoldani a helyzetet: Jeffrey Bewkes először is szétválasztja az AOL internetszolgáltató és web-portál részlegeit, és mindkettőhöz befektetői partnert keres. A lényeg abban van, hogy külön-külön: az internetszolgáltató üzletágat például a Comcast vagy egy hasonló cég vehetné meg, akár a Time Warner Cable kábeltársaság egy részével együtt is, ugyanis a cég ezen a területen is csökkenteni szeretné jelenlétét.
Az internetes portál eladása keményebb diónak ígérkezik, ha ugyanis a Microsoft megvenné a Yahoo-t, aligha szeretné rögtön az AOL keresőprogramos tartalomszolgáltató részlegét is megszerezni. A Google viszont amolyan ősellenségnek számít, akinek a Time Warner nem szívesen adná be a derekát, ugyanakkor más szóba jöhető partner nem nagyon akad a piacon. Bewkes egyébként némileg ellentmondásosan nyilatkozott az ügyben, ugyanis azt mondta, hogy az AOL az eladás nélkül is versenyképes maradna, holott a részleg nyeresége 70%-kal csökkent csak a tavalyi utolsó negyedévben.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil WiMAX Oroszországban, AOL Lengyelországban
- Az AOL nem fejleszti tovább a Netscape-et
- Internetes reklámcéget vett az AOL is
- Vista kompatibilis üzenőszolgáltatás az AOL-tól
- A Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz
- Szoftverének új verzióját vezeti be az AOL
- Hullanak a fejek az AOL-nál az adatvesztés miatt
- Szaftos AOL keresési adatok a weben
- Az AOL alkalmazottainak negyedét elbocsátja
- Öt és fél millió dollárra bírságolták a spammert
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.