A Yahoo visszautasította a Microsoft vételi ajánlatát
Kiss Ádám Zoltán, 2008. február 11. 19:21
A Microsoft 44,6 milliárd dollárért vásárolta volna meg a Yahoo-t, ám a többek között keresőrendszeréről ismert vállalat a mai napon hivatalosan visszautasította az ajánlatot, mivel szerintük a cég jóval többet ér.
A Microsoft készpénzben és részvényekben fizetett volna 44,6 milliárd dolláros vételárat, ami részvényenkénti 31 dolláros ajánlatot jelent, tehát a Yahoo papírjainak a bejelentés előtti esti árfolyamához képest 62 százalékos prémiumot, és ez igen kecsegtető ajánlatnak tűnt, különösen, mivel a cég árfolyama idén 32 százalékkal csökkent, és a közeljövő sem sok jót ígér az elemzők szerint. A Yahoo azonban nem így látja a kérdést, szerintük a Microsoft „mélyen ár alatt” szerette volna megkapni a vállalatot, és ez nem szolgálja a részvényesek érdekeit. Szerintük alulértékelték a cég márkanevének jelentőségét, ügyfélkörét, befektetői és reklám érdekeltségeit, valamint a benne rejlő üzleti potenciált. Valószínűleg arra gondoltak, hogy a Yahoo ugyan jelenlegi formájában valóban nem ér meg annyit sem, amit a Microsoft kínált, de stratégiai helyzete miatt azonnal felértékelődik az összeolvadás után. Nem véletlen, hogy a Google végig idegesen figyelte a fejleményeket, sőt nem egy esetben éreztették rosszallásukat, ami aligha leget jogos a közelmúlt egyik legaktívabb felvásárló cége részéről.
Az ilyen eszmefuttatások azonban kifejezetten jól jöttek a Yahoo-nak, és az elemzők szerint nem véletlen, hogy hosszan részletezik, miért alacsony az ár. Azt azonban nem mondták, hogy ellenzik a felvásárlást, így vélhetően egy újabb, magasabb ajánlatra várnak, hiszen most ők vannak nyerő helyzetben, nem sok olyan vállalat van, melynek ilyen hűséges felhasználói köre, bejáratott kereső és levelezőrendszere van, hogy csak a főbb tevékenységi köröket említsük meg. A cég vélhetően 40 dollár körüli részvényenkénti árra bólintana rá, ami az első ajánlat előtti 19 dollár 18 centes árfolyamhoz képest nem kevesebb, mint 109 százalékos növekedést jelentene. A helyzetet azonban tovább bonyolítja, hogy a 44,6 milliárdos vételár felét részvényekben fizették volna, a Microsoft papírjainak esése miatt ez mára 41,8 milliárd dollárra csökkentette az eredeti ajánlatot. A felvásárlás sorsa azonban még nem dőlt el, szinte biztosra vehető egy második ajánlat, esetleg nem nyilvános előzetes tárgyalások után.
Az ilyen eszmefuttatások azonban kifejezetten jól jöttek a Yahoo-nak, és az elemzők szerint nem véletlen, hogy hosszan részletezik, miért alacsony az ár. Azt azonban nem mondták, hogy ellenzik a felvásárlást, így vélhetően egy újabb, magasabb ajánlatra várnak, hiszen most ők vannak nyerő helyzetben, nem sok olyan vállalat van, melynek ilyen hűséges felhasználói köre, bejáratott kereső és levelezőrendszere van, hogy csak a főbb tevékenységi köröket említsük meg. A cég vélhetően 40 dollár körüli részvényenkénti árra bólintana rá, ami az első ajánlat előtti 19 dollár 18 centes árfolyamhoz képest nem kevesebb, mint 109 százalékos növekedést jelentene. A helyzetet azonban tovább bonyolítja, hogy a 44,6 milliárdos vételár felét részvényekben fizették volna, a Microsoft papírjainak esése miatt ez mára 41,8 milliárd dollárra csökkentette az eredeti ajánlatot. A felvásárlás sorsa azonban még nem dőlt el, szinte biztosra vehető egy második ajánlat, esetleg nem nyilvános előzetes tárgyalások után.
Kapcsolódó cikkek
- Megvalósulhat az egységes belépőrendszer
- A Yahoo még többet akar kisajtolni a Microsoftból
- A Yahoo elkerülné a Microsoft általi felvásárlást - Google-segítséggel?
- A Microsoft megvásárolta a norvég Fast keresőprogram-fejlesztőt
- A Google nem nézi jó szemmel a Microsoft-Yahoo fúziót
- A Yahoo nem mond nemet a Microsoftnak, de egyelőre igent sem
- A Microsoft 45 milliárd dollárt kínál a Yahoo-ért
- Negyedével csökkent a Yahoo nyeresége, tömeges elbocsátások
- A New York-i határidős indexeket a Microsoft eredménye és az amerikai gazdaságösztönző csomag hírei emelik
- 79%-kal nőtt a Microsoft nyeresége