Hama Kft.: 2,7 milliárd forint bevétel 2007-ben

MTI Sajtóadatbank, 2008. február 18. 08:56

Az elektronikai tartozékok forgalmazásával foglalkozó magyarországi Hama Kft. 2,7 milliárd forint bevételt ért el 2007-ben, a cég idén 3 milliárd forint bevétel elérését tervezi - közölte a cég az MTI-vel.

A cég közlése szerint a bevétel 37 százalékát teszi ki a memóriatermékek és a számítástechnikai kiegészítők forgalmazása, az otthoni szórakoztatóelektronikai termékek kiegészítői 26 százalékos részt hasítanak ki a teljes bevételből. Ezt követik a fotótartozékok 23 százalékos, majd a mobilkiegészítők 9 százalékos részesedéssel.

A közlemény szerint a németországi központú Hama felvásárolta a francia Thomson híradástechnikai cég tavaly felszámolt tartozék- és kiegészítőportfoliójából megmaradt készletét és a jövőben a fej- és fülhallgatókat, az univerzális távirányítókat és szobaantennákat, mint kiegészítő "vendégmárkákat" forgalmazza.

Hangsúlyozzák, hogy ezeket az eszközöket később fejlesztik és gyártani is fogják, a Hama azonban nem jogutódja a Thomsonnak.

Az akvizícióból - mivel a Thomson termékeket Magyarországon is forgalmazzák - a magyarországi leányvállalat egymillió euró forgalombővülést remél.

Az idei beruházásokkal kapcsolatban közölték, hogy a cég tervezi raktárbázisának mintegy 2000 raklappal történő bővítését, mintegy 1,2 millió euró költségvetéssel.

A Hama által forgalmazott SanDisk memóriakártyák piaci részesedése 31 százalék - ezzel, illetve az audió-, videó-, antenna- és komputerkábelek területén a cég piacvezető Magyarországon.

A 70 millió forint saját tőkével rendelkező magyarországi Hamát 1993-ban alapították, a cég 100 százalékban a Hama GmbH & Co KG tulajdona és negyven főt foglalkoztat.

A németországi Hama-t 1923-ban alapították Drezdában, jelenleg 16 ezer multimédia kiegészítőt forgalmaznak (ebből 5 ezret Magyarországon).

A cég 11 leányvállalatánál 2000 főt foglalkoztatnak világszerte.

Kulcsszavak: +céginfo HAMA-hu

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01