Az APEH-nél már működik. Az okmányirodákban miért nem?
A Magyar Demokrata Fórum már tett egy nagy lépést az állampolgárok gyakorlati gondjainak megoldása, és a középosztály életének megkönnyítése érdekében. Az ellenzéki párt javaslata egy apró, de az adófizető állampolgárok számára nagy horderejű változtatással jelentősen leegyszerűsítette az adóhivatali ügyintézést.
A jelenlegi, középkort idéző rendszerben olyan egyszerűnek tűnő ügyek elintézése is, mint okmányaink elkészítése, cseréje, hosszabbítása hosszú órás sorban állásokat és hivatali körutakat tesznek szükségessé. Ma még ehhez két hivatalban kétszer kell sorban állnunk. Előbb a postán kell illetéket befizetnünk, majd az önkormányzat okmányirodájában csekkünk vagy okmánybélyegünk bemutatása után indulhat az ügyintézés. Az MDF újabb javaslatának értelmében azonban mindezt egyszerűen és gyorsan el lehetne intézni, ha az APEH-kirendeltségekhez hasonlóan az önkormányzatok okmányirodáiba is kártyaleolvasó terminálokat telepítenének.
A Magyar Demokrata Fórum értetlenül áll az előtt, hogy a jogszabályi környezet már évek óta adott, az önkormányzatok okmányirodáiban bankkártyás illetékfizetésre még sincs lehetőség a mai napig. A központi okmányiroda honlapján olvasható: „Az eljárási illeték megfizetésének módjáról (csekken, házipénztárban vagy bankkártyával) az okmányirodában kapható tájékoztatás.” A telefonos tájékoztatók azonban sorra elutasító választ adnak a bankkártyás fizetés felől érdeklődő ügyfeleknek, mert nem telepítettek terminálokat a kirendeltségekre. Az MDF ezért levélben fordult Baja Ferenchez, az elektronikus kormányzati központ kormánybiztosához, a mielőbbi cselekvést sürgetve.
Kapcsolódó cikkek
- Ügyfélkapu: kulcsot mindenkinek!
- Visszaélésre ad lehetőséget az APEH internetes árverése
- Új e-kormányzati platform a kormányok és az állampolgárok szolgálatában
- Jövő tavaszig nyílt forráskódra vált a holland kormány
- ÖNKIF: Pályázat az önkormányzatok információs rendszereinek fejlesztésére, az elektronikus ügyintézés bevezetésére
- MDF: Az APEH mondja fel a BSA-val kötött szerződését
- E-magyar igazság
- Tárgyalást kezdeményez az állampolgárok elektronikus törvénykezdeményezési jogáról az MDF
- Az e-közigazgatás Európában - célok, eredmények, irányok
- Lassan terjed az elektronikus ügyintézés
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.