Újabb pereket indíthat az Intel ellen az AMD
Az Intel világszerte szisztematikusan rombolja a piaci versenyt felhasználva pénzügyi erőfölényét. A cég manipulálja a PC-gyártókat és a viszonteladókat is, nem riadva vissza a megvesztegetéstől sem - mondta Jens Drews, Drezdában, az AMD európai központjában.
Az AMD éppen ezért - az Európai Unió, az Egyesült Államok, Japán és Dél-Korea után - újabb országokban indíthat pereket vetélytársa ellen. Azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy mely országokban és milyen újabb jogi lépéseket tesz a cég - fűzte hozzá az igazgató az MTI-nek.
Jens Drews kiemelte: az Európai Bizottság két héten belül zárt meghallgatást tart az ügyben. A március 11-12-i ülésen a tervek szerint jelen lesz a két cég mellett az európai fogyasztóvédelmi felügyelet képviselője is. Az AMD abban bízik, hogy az Európai Bizottság még ebben az évben kimondja, hogy az Intel megsérti az európai trösztellenes törvényeket - tette hozzá.
Az Európai Bizottság - mint versenyfelügyelet - tavaly nyáron már figyelmeztette a világ legnagyobb mikroprocesszor-gyártóját. A két vállalat gyártja a világon működő több mint egymilliárd személyi számítógép és szerver lelkét és szívét, a központi processzoregységet (CPU); az Intel piaci részaránya meghaladja a 80 százalékot. Az AMD, ellentétben nagyobb riválisával, az Intellel, tavaly veszteséges volt és piaci részesedése húsz százalék körül mozog.
Kapcsolódó cikkek
- Kartell-tevékenységgel vádolják a Sharp-ot és a Hitachi-t
- A HP fizetett a megfigyelt újságíróknak
- Rajtaütésszerű EU vizsgálat az Intel irodáiban
- Több mint 100 millió grafikus lapka a negyedik negyedévben
- Magyar cégek kifogásolják a 25 milliárdos központosított szoftver-tendert
- Szabadalomsértéssel vádolják Kínában a Microsoftot
- Bevételével azonos mértékű veszteséget produkált az AMD
- Intel: 38 százalékkal nőtt a profit
- Az USA-ban is monopóliumellenes eljárás indult az Intel ellen
- Megegyezett a HDD-licencekről a Hitachi és a Samsung
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.