A HTCC bejelentette a Memorex felvásárlási ügylet lezárását
A Hungarian Telephone and Cable Corp. lezárta az ausztriai székhelyű Memorex Telex Communications AG felvásárlását.
A Memorex vételára 30,1 millió euró volt, amelyet a részvényeiket értékesítő tulajdonosok 95,7%-os részvényérdekeltségért fizettek ki. A HTCC ezen felül átvállalta a Memorex adósságát. A HTCC az ügylet lezárásakor refinanszírozta a Memorex adósságának jelentős részét. A HTCC egy, a Merrill Lynch és a BNP Paribas által nyújtott alárendelt áthidaló kölcsön segítségével biztosította a fedezetet a Memorex felvásárlásához és az átvállalt Memorex-adósság refinanszírozásához. A HTCC azt tervezi, hogy az áthidaló kölcsönt később hosszabb távú finanszírozási megoldással váltja ki. A HTCC tervei között szerepel továbbá a Memorex még megmaradt, kisebbségi részvényesi érdekeltségének felvásárlása is.
A Memorex a kelet-közép-európai régió egyik vezető alternatív távközlési szolgáltatója, amely nagykereskedelmi adat- és kapacitásszolgáltatásokat nyújt vezető globális távközlési és internetszolgáltatók számára. A Memorex a régió 14 országa – köztük Ausztria, Bulgária, a Cseh Köztársaság, Olaszország, Románia, Szlovákia, Törökország és Ukrajna – között nyújt szolgáltatásokat. A Memorex több mint 12 500 kilométernyi optikai kábelt üzemeltet a régióban, amelynek révén kiváló minőségű nagykereskedelmi szolgáltatásokat nyújt komoly piaci szereplőnek számító vevőkből álló ügyfélbázisa részére. A cég mintegy 100 alkalmazottat foglalkoztat, és körülbelül 54 millió eurót fektetett be az elmúlt két év során hálózatának fejlesztésébe.
Kapcsolódó cikkek
- A Novell felvásárolja a PlateSpint, az adatközpont-felügyelet vezető szállítóját
- Román és bolgár piacelső frigye
- A magyar eladás lendített a Swisscom eredményén
- Hétéves az SAP Global Support Center
- Externet: tavaly 30 százalékkal nagyobb bevétel
- A Magyar Posta megújítja infokommunikációs infrastruktúráját
- 2,6 milliárdos forgalom felett a NEXON
- A HTCC tavalyi éve: meredek forgalomnövekedés és veszteség
- Nagyobb felvásárlásokra készül a Logitech
- Hálózatbővítés és növekedés az Externetnél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.