Új Lotus termékek az IBM konferenciáján
"Lotusphere Comes to You 2008: Középpontban az ember" címmel tartott március 13-án félnapos konferenciát az IBM Magyarország. A budapesti Károlyi-Palotában lebonyolított eseményen a fő témák a következők voltak: dinamikus és valós idejű együttműködési platform; portálok, melyek segítenek a Web 2.0 erejét az üzlet szolgálatába állítani azáltal, hogy integrált hozzáférést biztosítanak felhasználókhoz, információkhoz és alkalmazásokhoz; új Lotus termékek, új Notes funkciók és SAP integrációs lehetőségek. Pikéthy Árpádnak, az IBM Magyarország szoftverüzletág-igazgatójának megnyitóját követően öt hosszabb lélegzetű előadás hangzott el.
A Lotusphere 2008 konferencia újdonságairól és bejelentéseiről David Farrell, az IBM North-Eastern Europe alelnöke beszélt. A gondolatébresztő prezentációból a résztvevők megismerhették, hogyan gyorsították fel a Lotus szoftverek fejlődési sebességét; az együttműködés miért fontosabb ebben a gyorsan változó világban, mint bármikor; hogy miért vannak a Lotus szoftverek mindig egy lépéssel előrébb, mint a piaci változások. Az előadó bemutatta a kisvállalatok számára fejlesztett Lotus Foundationst, a szituációs alkalmazáskészítő Lotus Mashup megoldást, valamint a Lotus és SAP szövetségéből született Lotus Atlantic kezdeményezést, amely az SAP funkcióit ötvözi a Lotus Notes képességeivel.
Szabó János, Lotus brand menedzser "Web 2.0 a vállalati gyakorlatban: Együttműködési trendek, innováció és az új generációs munkavállalók" címmel tartott előadásában egyebek között bemutatta a Lotus Connections 2.0-t és a Lotus Quickr új verzióját.
Bánki Zsolt, vezető Lotus szakértő arról beszélt, hogy az IBM Lotus Sametime 8 segítségével a csoportos munkavégzéshez kapcsolódó valós idejű kommunikáció és a kommunikációs eszközök integrációja egy platformon oldható meg.
"Felturbóztuk: új WebSphere Portal képességek az üzleti folyamatok, a Web 2.0 és a SOA szolgálatában" volt Pál Ferenc (IBM Senior Software IT Architect) előadásának a címe. Fő téma volt: miképpen teszi lehetővé az IBM WebSphere Portal az üzleti igények által generált kihívásokra történő gyors és hatékony reagálást a nyílt szabványok, a SOA, az integrált tartalom és együttműködési szolgáltatások, valamint a biztonságos, szerepköralapú, kompozit alkalmazások előnyeinek kihasználásával. A portál a Web 2.0-ban rejlő lehetőségek, a tartalom, az együttműködés és a felhasználói élmény kombinálásával felhasználói igényekre érzékeny, dinamikus és interaktív szolgáltatásokat nyújt az Intraneten, Extraneten, interneten keresztül. A Szolgáltatás Központú Architektúra (SOA) és a Web 2.0 előnyeinek összegyúrásával a cégek képesek lesznek olyan portál alapú szolgáltatáscsomagok összeállítására, amelyek az üzleti agilitás és innováció új szintjére emelnek. A prezentációból megismerhetik új, értéknövelő WebSphere Portál stratégiánkat, valamint gyakorlati példákkal szolgálunk ügyfeleinkkel közösen elért eredményeinkről. Az előadó bemutatt a portál termékcsalád új verzióját, a WebSphere Portal 6.1-et.
"Lotus Notes volt, van és marad, csak egyre többet ér" címmel tartott stratégiai előadásában Horváth András, az IBM vezető Lotus technikai szakértője egyebek között szólt a Lotus Domino 8.5 új, webes eszközkészletéről, amellyel gyorsan készíthetünk korszerű AJAX-os alkalmazásokat. Kiemelte: a Lotus Notes új verziója egyedi módon teszi lehetővé a portálok, meglévő Notes alkalmazások, SAP szolgáltatások integrációját. A Lotus Traveler pedig on-line elérést biztosít postaládánkhoz és naptárunkhoz PDA-k és mobiltelefonok segítségével.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Virtuális workshop a szuperportálról
- IBM X5 szerverek: jelentős memóriabővítés új hardver nélkül
- IBM POWER7: versenytárs nélkül
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- 100 GHz-es graféncsip az IBM-től
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Vállalati szuperportál otthoni munkára
- Az IBM zürichi kutatólaboratóriuma ismét "kiváló elméket" keres
- Első alkalommal: Cognos konferenciát tart Budapesten az IBM
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.