Szabadalmi vizsgálat Amerikában a Sonyval, a Nokiával és másokkal szemben
A vizsgálat alapja az a panasz, amelyet Gertrude Neumark Rothschild, a Columbia Egyetem professzora nyújtott be februárban a bizottsághoz. A professzornő felfedezése, illetve találmánya a rövidhullámú fénykibocsátó diódákhoz és lézerdiódákhoz kapcsolódik, amelyek rengeteg ma divatos készülékben jelen vannak. Ezek közé tartoznak például a Blu-ray utolsó generációs, úgynevezett „kéklézeres” DVD lejátszók, egyes mobiltelefonok, vagy éppen a legújabb közlekedési lámpák. Rothschild nem kevesebbet szeretne elérni, mint hogy tiltsák meg a szóban forgó termékek forgalmazását az Egyesült Államokban, legalábbis amíg nem fizetik meg neki az általa elvárt szabadalmi díjakat. Az érintett gyártók között van a Nokia, a Motorola, az LG és a Panasonic is.
A Sony egyelőre nem kommentálta a hírt, arra hivatkozva, hogy a vizsgálat jelenleg is zajlik. Az esetleges amerikai betiltás elég kellemetlenül érintené a Blu-ray tábort, különösen mivel a rivális HD DVD formátum kiütése ellenére a termékek forgalmazása még mindig jóval alatta maradt a tervezettnek.
Kapcsolódó cikkek
- Wi-Fi-n nézhetjük a videomegosztókat és az időjárást az LG új Blu-ray lejátszójával
- Továbbra is veszteséges a Sony
- Már ősszel érkezik a Sony cserélhető objektíves videokamerája
- Sony Alpha NEX-3 és NEX-5: a világ legkisebb cserélhető objektíves kompaktjai
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- LG HR500: 85 órányi HD-felvételt lehet tárolni az új Blu-ray lejátszón
- Megérkezett az első Microsoft-szoftver a Nokia mobiljaira
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- 3D Blu-ray lejátszók a Sonytól
- Blu-ray CD-k gyártására készül a Sony
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.