Ericsson Magyarország: közel a 47 milliárdhoz
Az Ericsson Magyarország mai budapesti sajtótájékoztatóján Éry Gábor elnök bemutatta Jakab Rolandot, a cég új pr és marketing igazgatóját, illetve beszámolt a cég tavalyi évre vonatkozó üzleti adatairól.
A főbb hazai számok 2007-ben:
- a nettó értékesítés 46,89 milliárd forintra rúgott;
- az árbevétel növekedése 2006-hoz képest 20%-os volt;
- az üzleti bevétel is 20%-kal nőtt; a létszám a múlt év folyamán 250 fővel emelkedett és elérte a 1040 főt (93%-uk felsőfokú végzettséggel rendelkezik);
- a 2G/3G (GSM/UMTS) hálózatokban a cég piaci részesedési arányai: 39% ill. 73%; a DSL szélessávú hozzáférés terén az Ericsson részesedése 45%;
- a szolgáltatásokból származó itteni bevétel a nettó értékesítés százalékában több mint 23% volt;
- a kutatás-fejlesztésben dolgozók száma 550 fő;
- a Globális Szolgáltató Központ létszáma 250 fő;
- az üzleti területen dolgozó munkatársak létszáma 240 fő.
Az Ericsson Magyarországnál dolgozók ötven százaléka 30 év alatti munkatárs. Éry utalt rá, hogy 2008 végére szinten tartással, mintegy ezerfős létszám várható. A digitális műsorszórási tenderrel kapcsolatban megjegyezte, hogy az Ericsson a DVB-H-t készülék oldalról tudja segíteni. A k+f területén a következőkre fókuszálnak: VoIP, hardver- és szoftverfejlesztések, Ericsson szerverplatform (ez utóbbinak a teljes műszaki fejlesztési felelősségét a budapesti k+f részleg viseli), szerveralkalmazások, teszt-automatizálási fejlesztések, hálózati architektúra evolúció, új transzport technológiákra vonatkozó kutatások (ez utóbbi feladatokra 50 főt jelöltek ki).
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája