A China Telecom profitja 13 százalékkal csökkent
A visszaesés az összekapcsolási díjakból származott a vezetékes szolgáltatásban: az összekapcsolásidíj-bevétel 34 százalékkal 3,29 milliárd jüanra esett. A díjakat azért kellett csökkenteni, mert a cég nagy versenyben van a China Mobile mobiltelefon-szolgáltatóval, miközben Kínában mind többen váltanak mobilra a vezetékes telefonról.
A China Telecomot is utoléri a mobil konkurencia, amelynek versenyét az európai telefontársaságok a széles sávú adatszolgáltatás fejlesztésével igyekeznek ellensúlyozni. Mindenesetre a China Telecom visszaesése közvetve igazolja a nemzetközi mobilcégek és a mobiltelefon-gyártók néhány éve módosított stratégiáját, amely szerint nagy erőkkel igyekeznek megdolgozni a felzárkózó piacokat, kevesebb pénzt költve az érett nyugati piacokra.
A széles sávú szolgáltatás bevétele a China Telecomnál is nőtt, 32 százalékkal 31,34 milliárd jüanra, azonban a vezetékes szolgáltatás bevétele 9,8 százalékkal 70,42 milliárd jüanra csökkent.
A cégnek 35,65 millió széles sávú ügyfele volt az év végén, 26 százalékkal több, mint 2006 végén, azonban a vezetékes ügyfelek teljes száma 1,2 százalékkal 220 millióra csökkent.
A China Telecom teljes bevétele 1,7 százalékkal 178,66 milliárd jüanra (4,2 billió forint) nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco eredménye jobb a vártnál
- Továbbra is veszteséges a Sony
- Kelendő cikk a WLAN-törő
- Peking megszüntetné a névtelen internetes hozzászólásokat
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.