Ismét több száz millióra büntették a Microsoftot
A francia-amerikai konszern még 2003-ban perelte be a szoftveróriást, mondván, hogy az több termékébe is jogtalanul beépítette az általuk levédett technológiákat. Egy kaliforniai bíróság jelenleg hármat vizsgált meg a tizenöt feltételezett szabadalomsértés közül, és két esetben a távközlési óriásnak adott igazat az esküdtszék. Mintha a Microsoftnak nem lenne elég baja és fizetnivalója az EB felé, az amerikai bíróság is 367 millió dolláros kártérítés megfizetésére kötelezte a redmondiakat. A szoftveróriás jogi képviselője, Tom Burt a tetemes bírság ellenére mégis sikerként könyvelte el a végeredményt, mivel a windowsos DVD-lejátszással kapcsolatos technológia alkalmazása esetén nem állapított meg jogsértést a bíróság. A sikeresnek nevezett végkifejlet ellenére a szoftveróriás benyújtotta fellebbezési kérelmét a mostani döntés ellen.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- A Samsung Electronics élén visszatér cégéhez az adócsaló Lee Kun-hee
- Magyar cégek kifogásolják a 25 milliárdos központosított szoftver-tendert
- Szabadalomsértéssel vádolják Kínában a Microsoftot
- 140 milliót fizet a Microsoft szabadalomsértés miatt
- Ezúttal a Microsoft nyert pert az Alcatel-Lucent ellen
- A Microsoft 761 millió dollárral rendezte jogvitáját a RealNetworks-el
- 150 millió dolláros Microsoft-Gateway kiegyezés
- 536 millió dolláros Microsoft-Novell kiegyezés
- Az EU felfüggesztette Microsoftot elmarasztaló határozatának végrehajtását
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.