Hangszerelés változásszimfóniára - konferencia döntéshozóknak
Az információ-technológia legfőbb kihívásának a távmunka informatikai hátterének biztosítását, az internetszolgáltatókat érintő kulturális járulékról szóló tervezetet, valamint az energiatakarékos szervereket és PC-ket tartják hazánk informatikai vezetői – derült ki a „Hangszerelés változásszimfóniára” címmel rendezett konferencián. A Computerworld és a Figyelő informatikai vezetők és döntéshozók számára szervezett eseményén többek között arról is szó esett, hogy növekednek a CIO-kra háruló stratégiai, döntéshozói és költségvetési feladatok, ezért a jövőben egyre több multifunkciós, többirányú szaktudással rendelkező informatikai vezetőre van szükség.
A kétnapos rendezvényen – melyet a Siófoki Hotel Azúrban tartottak – a szakma szinte teljes létszámban képviseltette magát, de a több mint 250 résztvevő között a vállalati informatikai vezetők mellett az IT infrastruktúra, az államigazgatás és a tanácsadás területéről is sokan érkeztek.
Már a megnyitóbeszédek egyikében örömhírt hozott az informatikai szakmának Kajzinger Ervin, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szakmai főtanácsosa. Mint elmondta, jövő héten ülnek tárgyalóasztalhoz a minisztériumban az IT szakma és a kormányzat képviselői, hogy egyeztessenek az internetszolgáltatókat hátrányosan érintő kulturális járulék kiterjesztéséről. Kajzinger Ervin határozottan kiállt az informatikus társadalom mellett. Mint fogalmazott, a GKM-nek nem elsődleges célja, hogy járulékokat szedjen be az IT szektorból, hanem, hogy megteremtse és segítse annak versenyképességét.
Takács Tibor, a Vezető Informatikusok Szövetségének (VISZ) elnöke kitért a pénteken várható közlekedési sztrájkra is. „Az informatikai vezetők számára is tanulsággal szolgálnak ezek a napok. Mivel sok dolgozó nem tud időben beérni munkahelyére, ismét felértékelődik a távoli elérés szerepe, a távmunka fontossága,” – emelte ki. Ugyanakkor az informatikai vezetőknek egyben kihívást jelent, hogy napok, vagy akár órák alatt is reagáljanak az efféle gyorsan változó helyzetekre, tette hozzá Takács Tibor.
A konferencia fókuszában az informatikai vezető (chief executive officer – CIO) szerepének átalakulása, az őt érő kihívások állnak. „A változás globálisan is megfigyelhető, egyre inkább stratégiai, döntéshozói, költségvetési feladatok hárulnak a CIO-kra, és megszűnnek csupán az infrastruktúra felelőseinek lenni” – mondta Ray Schmidt, a nemzetközi CIO Executive Council vendégelőadója, majd a konferencián kerekasztal-beszélgetések során az is elhangzott, hogy ehhez Magyarországon is egyre inkább multifunkciós, többirányú szaktudással rendelkező informatikai vezetőkre van szükség.
A Hewlett-Packard Magyarország vezérigazgató-helyettese, Czinege László elsősorban a környezetvédelem fontosságát emelte ki. Mint mondta, a Zöld IT gondolatának ki kell lépnie a marketing szlogenek mögül. Kevesebbet fogyasztó szervertermekre, PC-kre és notebookokra van szükség.
Drajkó László, a Microsoft első számú vezetője a gazdag felhasználói élmény fontossága mellett az összekapcsolhatóságot, a rengeteg energia megtakarítást jelentő szerver virtualizációt valamint a szoftverek és szolgáltatások nyíltabbá válását hangsúlyozta.
Kapcsolódó cikkek
- Spórolhat a Szoftverbörzén
- Feltörekvőben a vidéki IT vállalkozások?
- IDC évnyitó: Mélyvíz után nagy levegő
- Üzlet és IT közötti kedvezőbb kapcsolat lehetősége
- Jövőre már növekedhet az informatikai piac
- Országos Elektronikai Klaszter alakult
- Gesztusvezérelt szoftver, avagy Magyarország, mint innovációs nagyhatalom
- Magyar-dél-koreai IT együttműködési fórum
- 10 éves az Internet Hungary!
- 15 milliárdot pumpál az LCD-iparba Kína
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.