CIO Fórum 2008: A jövő a kontrollált menedzselt szolgáltatásoké
Elmúltak azok az idők, amikor az IT-döntéshozók fenntartás nélkül rábólinthatnak a teljes IT kiszervezéssel kapcsolatos tervekre. Az elmúlt években a vállalatok csupán az esetek 4%-ában hosszabbították meg IT-outsourcing szerződéseiket változatlan formában, 10%--ban felbontották azokat, a többi szerződést pedig jelentősen módosítani kellett – jelentette ki a Siófokon megrendezett mai CIO Fórumon Kovács Zoltán a Fujitsu Siemens Computers Kft. szolgáltatási üzletágvezetője.
Hangsúlyozta: égető szükség van olyan megoldásokra, amelyek a megcélzott szolgáltatási szint fenntartása mellett csökkentik a cégek IT-infrastruktúra összköltségét és támogatják a vállalat jövőbeni növekedését. A hatékony megoldást a kontrollált menedzselt szolgáltatások jelenthetik. Hozzátette: az IDC az EMEA régió infokommunikációs piacára vonatkozó előrejelzései szerint 2008-ban Európa átveszi a vezető szerepet a menedzselt szolgáltatások terén. Magyarország sem maradhat le ebben a folyamatban.
A hagyományos teljes outsourcing nem képes teljesen lefedni a piac elvárásait, mivel ennek során a cég elveszti saját technológiai kompetenciáját, kontrollját és egyetlen szállítótól válik függővé. A saját üzemeltetés és a hosting pedig csak korlátozott mértékben hasznosítja a méretgazdaságosság előnyeit. A menedzselt szolgáltatások az IT-folyamatok és -infrastruktúrák rugalmas kiszervezését jelentik a kontroll feladása nélkül, innovatív technológiák és ITIL-alapú folyamatok alapján, használatorientált árképzései modellekkel. Így tehát a kulcs-kompetenciák visszakerülnek a vállalathoz, az ügyfél alternatív beszerzési modellt alkalmazhat az IT-infrastruktúra kiválasztott részeinél és nem kell lemondania a kontrollról és a reagáló készségről. Egyidejűleg teszik lehetővé a rugalmas alkalmazkodást az innovációhoz, a globális szintű rendelkezésre állást és a folyamatos költségcsökkentést.
A Fujitsu Siemens Computers menedzselt szolgáltatásainak egyik alappillére az automatizáció, amelynek köszönhetően a feldolgozás és hibaelhárítás csupán másodperceket vesz igénybe. A virtualizáció és a vállalat dinamikus adatközpont (DDC) koncepciója ésszerűbbé, hatékonyabbá és sikeresebbé teszi az IT-szolgáltatások működtetését. A webalapú szolgáltatási portálok pedig a vállalat számos nemzetközi ügyfelénél gondoskodnak az IT-szolgáltatások megbízható irányításáról. A különböző kontinenseken nyújtott menedzselt szolgáltatások központi kezelését a Globális Programirányítási Iroda végzi, amely a világ összes időzónájában valós időben menedzseli a szolgáltatásokat a nap 24 órájában.
A fejlett virtualizáció adaptálása, továbbá az adatközponti alkalmazásfelügyelet bevezetésének köszönhetően az IT-menedzserek a szoftvereket, illetve a szolgáltatásokat a felhasználásnak megfelelő mértékben szerezhetik be.
A Fujitsu Siemens Computers 37 országban több mint ezer helyszínen, több mint 25 ezer rendszert menedzsel. Ügyfelei között szerepelnek a többi között a Postabank Systems AG, a Metro Madrid és a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó piacvezető EOS Group.
Kapcsolódó cikkek
- Invitel: kevés cég él az informatikai kihelyezéssel
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Idén még stagnál, jövőre már nő az informatikai outsourcing piac
- T-Systems TóPARK outsourcing együttműködés
- Symbol Ügyvitel 1.35
- Nő az érdeklődés az it-erőforráskihelyzés iránt
- Rendkívüli érdeklődés az IT-outsourcing iránt
- Új funkciók középvállalatok számára az Oracle-től
- Megújult az Iroda++
- Nő az érdeklődés az informatikai erőforrás kihelyezés iránt
Outsourcing ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
Sikeresen zárult a NEXON első gyakornoki programja, amelynek célja a szakmailag elhivatott pályakezdők elhelyezkedési esélyeinek javítása volt. A résztvevők mentoraik támogatásával ismerhették meg a humánügyviteli szakma gyakorlati oldalát.
Kiszervezéssel csökkentette költségeit a Linde
A Linde Gáz Magyarország - hazánk legnagyobb gázokat előállító és értékesítő cége - két partnerével együtt a költségek csökkentése érdekében úgy döntött, hogy beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszert vezet be, a bérügyviteli feladatok ellátását pedig külső szolgáltatóra bízza. A kedvező árajánlatnak és a maximális elégedettséget tükröző referenciáknak köszönhetően a NEXON megoldásaira esett a cég választása.
Közösségi állásportált indított a Népszabadság
Március végéig közel negyven munkatársától válik meg a Népszabadság, de vélhetően nem ez adta az apropóját a mai bejelentésnek, miszerint a cég és a belga székhelyű Symex Economics SA együttműködésének köszönhetően e hónaptól Magyarországon is elindul a Jobmátrix: egy nemzetközi, integrált álláskereső szolgáltatás, amely Európa-szerte nyolc országban van jelen.
Közösségi portálok: az álláskeresés buktatói?
Egy, az európai HR-sek körében készült felmérés eredményei szerint a munkaadókat képviselő szakemberek közel fele ellenőrzi az állásra jelentkezők online profilját mielőtt felvételéről döntene. Közel negyedük a közösségi portálokon tapasztaltak alapján utasított már el jelentkezőt.
Nexon: Növekedés és beruházás a recesszió ellenére
A Nexon 2009-es éves eredményei a recesszió ellenére is növekedést mutatnak, sőt, a vállalatnál jelentős informatikai beruházásokra is sor került.