CIO Fórum 2008: A jövő a kontrollált menedzselt szolgáltatásoké

forrás Prim Online, 2008. április 18. 10:37

Elmúltak azok az idők, amikor az IT-döntéshozók fenntartás nélkül rábólinthatnak a teljes IT kiszervezéssel kapcsolatos tervekre. Az elmúlt években a vállalatok csupán az esetek 4%-ában hosszabbították meg IT-outsourcing szerződéseiket változatlan formában, 10%--ban felbontották azokat, a többi szerződést pedig jelentősen módosítani kellett – jelentette ki a Siófokon megrendezett mai CIO Fórumon Kovács Zoltán a Fujitsu Siemens Computers Kft. szolgáltatási üzletágvezetője.

Hangsúlyozta: égető szükség van olyan megoldásokra, amelyek a megcélzott szolgáltatási szint fenntartása mellett csökkentik a cégek IT-infrastruktúra összköltségét és támogatják a vállalat jövőbeni növekedését. A hatékony megoldást a kontrollált menedzselt szolgáltatások jelenthetik. Hozzátette: az IDC az EMEA régió infokommunikációs piacára vonatkozó előrejelzései szerint 2008-ban Európa átveszi a vezető szerepet a menedzselt szolgáltatások terén.  Magyarország sem maradhat le ebben a folyamatban.

A hagyományos teljes outsourcing nem képes teljesen lefedni a piac elvárásait, mivel ennek során a cég elveszti saját technológiai kompetenciáját, kontrollját és egyetlen szállítótól válik függővé. A saját üzemeltetés és a hosting pedig csak korlátozott mértékben hasznosítja a méretgazdaságosság előnyeit. A menedzselt szolgáltatások az IT-folyamatok és -infrastruktúrák rugalmas kiszervezését jelentik a kontroll feladása nélkül, innovatív technológiák és ITIL-alapú folyamatok alapján, használatorientált árképzései modellekkel. Így tehát a kulcs-kompetenciák visszakerülnek a vállalathoz, az ügyfél alternatív beszerzési modellt alkalmazhat az IT-infrastruktúra kiválasztott részeinél és nem kell lemondania a kontrollról és a reagáló készségről. Egyidejűleg teszik lehetővé a rugalmas alkalmazkodást az innovációhoz, a globális szintű rendelkezésre állást és a folyamatos költségcsökkentést.

A Fujitsu Siemens Computers menedzselt szolgáltatásainak egyik alappillére az automatizáció, amelynek köszönhetően a feldolgozás és hibaelhárítás csupán másodperceket vesz igénybe. A virtualizáció és a vállalat dinamikus adatközpont (DDC) koncepciója ésszerűbbé, hatékonyabbá és sikeresebbé teszi az IT-szolgáltatások működtetését. A webalapú szolgáltatási portálok pedig a vállalat számos nemzetközi ügyfelénél gondoskodnak az IT-szolgáltatások megbízható irányításáról. A különböző kontinenseken nyújtott menedzselt szolgáltatások központi kezelését a Globális Programirányítási Iroda végzi, amely a világ összes időzónájában valós időben menedzseli a szolgáltatásokat a nap 24 órájában.

A fejlett virtualizáció adaptálása, továbbá az adatközponti alkalmazásfelügyelet bevezetésének köszönhetően az IT-menedzserek a szoftvereket, illetve a szolgáltatásokat a felhasználásnak megfelelő mértékben szerezhetik be.

A Fujitsu Siemens Computers 37 országban több mint ezer helyszínen, több mint 25 ezer rendszert menedzsel. Ügyfelei között szerepelnek a többi között a Postabank Systems AG, a Metro Madrid és a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó piacvezető EOS Group.

Outsourcing ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál

Sikeresen zárult a NEXON első gyakornoki programja, amelynek célja a szakmailag elhivatott pályakezdők elhelyezkedési esélyeinek javítása volt. A résztvevők mentoraik támogatásával ismerhették meg a humánügyviteli szakma gyakorlati oldalát.

2010. november 12. 07:24

Kiszervezéssel csökkentette költségeit a Linde

A Linde Gáz Magyarország - hazánk legnagyobb gázokat előállító és értékesítő cége - két partnerével együtt a költségek csökkentése érdekében úgy döntött, hogy beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszert vezet be, a bérügyviteli feladatok ellátását pedig külső szolgáltatóra bízza. A kedvező árajánlatnak és a maximális elégedettséget tükröző referenciáknak köszönhetően a NEXON megoldásaira esett a cég választása.

2010. június 10. 16:02

Közösségi állásportált indított a Népszabadság

Március végéig közel negyven munkatársától válik meg a Népszabadság, de vélhetően nem ez adta az apropóját a mai bejelentésnek, miszerint a cég és a belga székhelyű Symex Economics SA együttműködésének köszönhetően e hónaptól Magyarországon is elindul a Jobmátrix: egy nemzetközi, integrált álláskereső szolgáltatás, amely Európa-szerte nyolc országban van jelen.

2010. március 1. 16:39

Közösségi portálok: az álláskeresés buktatói?

Egy, az európai HR-sek körében készült felmérés eredményei szerint a munkaadókat képviselő szakemberek közel fele ellenőrzi az állásra jelentkezők online profilját mielőtt felvételéről döntene. Közel negyedük a közösségi portálokon tapasztaltak alapján utasított már el jelentkezőt.

2010. február 6. 12:45

Nexon: Növekedés és beruházás a recesszió ellenére

A Nexon 2009-es éves eredményei a recesszió ellenére is növekedést mutatnak, sőt, a vállalatnál jelentős informatikai beruházásokra is sor került.

2010. február 4. 17:36

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01