Több mint 250 millió európai használja rendszeresen az internetet
A rendszeres használók 80 százaléka rendelkezik szélessávú internetes kapcsolattal, és a közszolgáltatásokkal kapcsolatos információk 60 százaléka hozzáférhető az interneten keresztül. A szélessávú hálózati kapcsolódások terén tapasztalható erős növekedésnek köszönhetően a vállalkozások háromnegyede, az iskolák kétharmada és az orvosok fele használ gyors internetes hozzáférést.
Magyarországon az internetet használók arány az uniós átlaghoz (51 százalék) közelít, 49 százalék a brüsszeli adatok szerint. A szélessáv-hozzáférés 2006-ban Magyarországon az iskolákban közel 80 százalékos volt, míg az összlakosság arányában idén januárban 14 százalékos (a 68, illetve 20 százalékos EU-átlaggal szemben).
A jelentés szerint az Európa Unió rendelkezik a világ legnagyobb fejlett fogyasztói piacával.
Tavaly az internet közel 40 millió új rendszeres használót vonzott.
A jelentés kitér a 20082010-es időszak főbb kihívásaira is. Ezek között a szakterületen végzett kutatások fokozását, az új online technológiák használatának bátorítását és népszerűsítését említi, illetve az olyan páneurópai közszolgáltatások támogatását, mint a határokon átnyúló elektronikus személyazonosítás vagy az elektronikus aláírás.
Kapcsolódó cikkek
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
- A tinik által feltöltött személyes adatok akár örökre elérhetők maradnak
- Végéhez közeledik a "digitális évtized"
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- A közösségi oldalak 1,38 milliárd fonttal rövidítik meg a brit gazdaságot
- Átvették az uralmat a nők az interneten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.