SPSS: konferencia innovációs fókusszal
2008. április 22-én immár hetedik alkalommal került megrendezésre az SPSS adatbányászati és adatelemzési konferenciája. 70 résztvevő előtt 23 előadás hangzott el az egész napos budapesti szakmai eseményen, amelynek fő témája az innováció volt.
Köszöntőjében Lippert Krisztián (SPSS) kiemelte, az innováció egyre erősebben van jelen, különösen olyan iparágban, mint az informatika. Ahogy az informatikai megoldások száma nő, egyre nagyobb kihívásokkal szembesülnek a cégek, amellett, hogy egy innovatív megoldás a stratégiák újragondolását, az üzletmenet fejlesztését és jelentős költségmegtakarítást eredményez. Ezért a konferencia célja bemutatni az olyan új, innovatív megoldásokat, mellyel a vállalatok versenyelőnyre tehetnek szert, illetve gyors megtérülést érhetnek el. Lippert hangsúlyozta: az SPSS élen jár az innovatív megoldásokban, ugyanis prediktív megoldásai hathatós segítséget nyújtanak a vállalatok marketing, kutatási, kockázatkezelési és ügyfélkapcsolatai folyamatainak hatékonyságának növelésében. Szövegbányászati megoldásai pedig megnyitják az utat a szöveges, strukturálatlan adatok (webszövegek, call-center jegyzetek stb.) információvá alakításához.
Alan Harton, az SPSS International közép-európai és közel-keleti tevékenységéért felelős vezetője "Enterprise Platform for Predictive Analytics" témájú előadásában a biztosítási üzleti szektorban bevezetett, élő példákkal illusztrált prediktív alkalmazásokról, azok előnyeiről szólt. Bemutatta, a holland Aegon, illetve ING a tipikus igénykezelési folyamatokban milyen eredményeket (csökkentett működési költségek, növekvő ügyfél-elégedettség, un. "fast-track" igénykezeléssel 20-40 százalékos költségcsökkenés stb.) lehetett elérni az SPSS alkalmazások használatával. Továbbá szólt a Claim Handler, illetve Intelligent Scripting prediktív igénykezelő alkalmazásokról.
A konferenciából kiragadva, néhány további érdekes témát dolgoztak fel az előadók: online tartalomfigyelés SPSS Clementine-nal; üzleti indikátorok kontra hazugságvizsgálat adatbányászattal; hatékony kárigénykezelés SPSS Predictive Analytics programtermékek támogatásával; a teljes marketingstratégia átalakítása adatbányászat segítségével az Invitel Zrt-nél. A mostani rendezvényen az SPSS szakembereinek több előadása mellett egy-egy előadással jelentkezett az ING, Ariosz, Scale Solutions, OTP Bank, Országos Gerincgyógyászati Központ, Data Research és az Invitel képviselője.
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
- Konferencia mobilokról a Szépművészetiben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.