Yahoo első negyedév: majdnem négyszeresére nőtt a profit
A Microsoft programgyártó vezérigazgatója, Steve Ballmer azt mondta, csupán a jó eredmények miatt cége nem emeli ajánlatának értékét a Yahoo-ra, de nem zárta ki, hogy más tényezők miatt esetleg lehetséges lesz a felvásárlási ajánlat javítása.
A Yahoo Inc. bevétele az első negyedben 8,7 százalékkal 1,818 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 1,672 milliárdhoz képest, ezen belül a hirdetési bevételek 18 százalékkal ugrottak meg, annak ellenére, hogy a pénzügyi, az utazási és a fogyasztásicikk-reklámok gyengén szerepeltek az amerikai gazdaság erős lassulása miatt. A bevétel meghaladta a vállalati előrejelzést.
A tavalyi utolsó negyedben a Yahoo Inc. adózott eredménye 205,7 millió dollár volt, 23,5 százalékkal kevesebb az egy évvel azelőtti 268,7 millió dollárnál. Tavaly egész évben a cég adózott eredménye 12,1 százalékkal 660 millió dollárra csökkent. A bevétel az utolsó negyedévben éves összehasonlításban 7,6 százalékkal 1,83 milliárd dollárra, egész évben 8,4 százalékkal 6,9 milliárd dollárra bővült.
A Yahoo vezérigazgatója, Jerry Yang korábban nehéz évet jósolt idénre is: a cégvezetés az idei első negyedévre mindössze 1,6-1,8 milliárd, egész évre pedig 7,2-8 milliárd dolláros bevételt tervezett. A kaliforniai székhelyű Yahoo mintegy 14 300 alkalmazottjából ezret bocsát el, amitől a bérköltségben 7 százalékos megtakarítást remél. A cégvezetés jelentős beruházásokat is tervez avégett, hogy a Yahoo legyen a hirdetők és a világhálón keresgélők legkedveltebb kezdőlapja.
Való igaz: tizenhárom év után először tavaly nyáron a Yahoo portálja esztétikailag jobban tetszett a felhasználóknak, mint a Google, a Michigani Egyetem felmérése szerint, de a Google kereső és tartalomszolgáltató továbbra is a világelső a népszerűségben, és előnye tavaly is nőtt. Tavaly a Google-nak 4,204 milliárd dolláros adózott eredménye volt, 36,6 százalékkal több a 2006-os 3,077 milliárdnál, és a bevétele 56,5 százalékkal, 16,594 milliárd dollárra emelkedett. Idén az első negyedben az adózott eredménye 30 százalékkal 1,307 milliárd dollárra gyarapodott az egy évvel korábbi 1,002 milliárdhoz képest, és 8 százalékkal több volt a tavalyi utolsó negyedévinél. A forgalma 42 százalékkal 5,186 milliárd dollárra ugrott a tavalyi első negyedévi 3,664 milliárdhoz képest, és 7 százalékkal meghaladta a tavalyi utolsó negyedévit is.
A Yahoo Inc. vezetősége elvileg már nem ellenzi a Microsoft felvásárlási szándékát, de azt várja, hogy a világ legnagyobb számítógépprogram-gyártója emeli jelenleg érvényes, 42 milliárd dollárt érő ajánlatát.
Ezenközben védekezéssel is próbálkoznak: intenzívebbé tették a megbeszéléseket a Time Warner internetes részlegével, az AOL-lal. Rupert Murdoch médiakonszernjével, a News Corporationnel és folytak tárgyalások egy "védelmi szövetségről", ezek azonban időközben elhaltak. Viszont egyelőre sikeresnek látszik a kéthetes kísérleti együttműködés a Google-val: a Yahoo böngésző oldalaira felveszi a Google által elhelyezett hirdetéseket. A kísérlet a Yahoo.com amerikai internetes oldalára korlátozódik, és csak a Yahoo-n végzett keresések 3 százalékát érinti, de a Microsoft mindenesetre elítélte az együttműködést, a versenyszabályok megsértését emlegetve.
A Microsoft április elején ultimátumot intézett a Yahoo Inc. vezetőségéhez: ha három héten belül nem sikerül megállapodni az egyesülésben, a Microsoft közvetlenül a Yahoo részvényeseihez fordul, és csökkenti árajánlatát. A Yahoo-vezetőség leváltásával is fenyegetőzött, ha csak ellenséges akcióval sikerülne megszereznie a Yahoo-t. A határidő múlt héten, szombaton lejárt, azonban egyelőre nincs jele, hogy a Microsoft tovább "keménykedne".
A Microsoft eredetileg február 1-jén jelentette be, hogy részvényenként 31 dollárért - felerészt készpénzben, felerészt saját részvényekért - meg akarja vásárolni a Yahoo Inc.-et, amely azonban elutasította a bekebelezésre tett javaslatot, arra hivatkozva, hogy az ajánlat nem tükrözi a cég értékét és fejlődési lehetőségét.
A mostani játszmában sem a Yahoo Inc.-nek, sem a Microsoftnak nincs sok opciója, vélik elemzők. A Yahoo Inc. látszólag alapos okkal hivatkozik arra, hogy a Microsoft ajánlata nem túl erős. Ez így is a világ legnagyobb értékű felvásárlása lenne ebben az iparágban, de az ajánlat február elsejei megtételekor a Microsoft ajánlata összesen 44,6 milliárd dollárt ért, ám ma már csak 42 milliárdot, a Microsoft részvényének valamelyes olcsóbbodása miatt. Az eredeti ajánlat majdnem 62 százalékos felárat tartalmazott a Yahoo Inc. január 31-i, Nasdaq piaci záróárához, 19,18 dollárhoz képest. Az ajánlat hírére azonban a Yahoo részvénye meredeken drágult, 28 dollár fölé, és most kedden is 28,54 dolláron zárt a Nasdaqon. Ehhez képest az eredeti ajánlatban lévő felár már csak 9,2 százalékos. A Microsoft részvénye január 31-én 32,60 dolláron, most kedden 30,25 dolláron zárt a Nasdaqon.
Csakhogy a Yahoo Inc. árát nem a cég teljesítménye, hanem kizárólag a Microsoft ajánlata tartja magasan. Másfelől azonban a Microsoftnak sincs sok lehetősége taktikázni, mert feltétlenül szüksége van a Yahoo üzletére, és ezt a Yahoonál is tudják. Számos elemző szerint a viadal egyezséggel fog zárulni, méghozzá emelt Microsoft-ajánlat eredményeképp.
Kapcsolódó cikkek
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Megháromszorozta nyereségét a Yahoo
- 100 millió dolláros kampányba kezd a Yahoo
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.