Sony Ericsson első negyedév: lassult az üzletmenet
A közepes és magas árú készülékek piaca lassulva nő ott, ahol a Sony Ericsson piaci jelenléte erős, főként Európában, és általában fékezi az értékesítést egyes alkatrészek hiánya, az eredmény növekedését pedig a több kutatási-fejlesztési kiadás. - Tavaly a Sony Ericsson arra összpontosított, hogy növelje jelenlétét az új piacokon, és csökkentse hagyományos ráutaltságát a telített európai piacra a drága készülékeknél. Ezt a stratégiát folytatjuk, és 2011-re a világ első három gyártója között akarunk lenni - mondta korábban a Sony Ericsson elnöke, Dick Komiyama.
A piacmegdolgozásnak ára van: a mostani első negyedévben a cég 22,3 millió készüléket adott el világszerte, nagyjából a március közepén megjelent előzetes vállalati becsléssel összhangban, de már csak 121 dolláros átlagos listaáron a tavalyi első negyedévi 134 euró és a tavalyi utolsó negyedévi 123 euró helyett. A értékesítés mennyisége 2 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit, de a szezonálisan indokolhatónál is jobban elmaradt a tavalyi utolsó negyedévi 30,8 milliótól.
A nettó bevétel a tavalyi első negyedévihez képest 8 százalékkal 2,702 milliárd euróra csökkent, és szintén messze elmaradt a tavalyi utolsó negyedévi 3,771 milliárdtól.
Az első negyedévi adózott eredmény 193 millió euró volt, a 150-200 millió eurós vállalati előrejelzés felső szélénél, de elmaradt mind a tavalyi első negyedévi 362 milliótól, mind az utolsó negyedévi 501 milliótól.
Az adózott eredmény 133 millió euróra fogyatkozott az egy évvel korábbi 254 millióhoz képest és a tavalyi utolsó negyedévi 373 millióról.
A cég világpiaci részesedése 8 százalékra csökkent a tavalyi utolsó negyedévi 9 százalékról.
A Sony Ericsson 373 millió eurós adózott eredményt ért el a tavalyi utolsó negyedévben, többet a harmadik negyedévi 267 milliónál, de 16,5 százalékkal kevesebbet a 2006-os utolsó negyedévi 447 milliónál.
A negyedévben 30,8 millió készüléket adtak el, többet a harmadik negyedévi 25,9 milliónál, és 18,5 százalékkal többet az egy évvel korábbi 26 milliónál is. A növekedés üteme az év vége felé lassult, és mivel a fejlődő piacok megdolgozása miatt a növekmény ismét főleg az olcsó és közepes árú telefonokból származott, az átlagár 123 euróra csökkent az egy évvel azelőtti 146 euróhoz képest - habár kissé jobb volt a harmadik negyedévi 120 eurónál. Emiatt gyengült tovább az eredmény éves összehasonlításban, miután a tavalyi első félév végéig a sokkal nagyobb arányú mennyiségi növekedés még - habár egyre szerényebb és szerényebb mértékben - ellensúlyozta az átlagár csökkenésének hatását.
A bevétel 3,771 milliárd euróra nőtt a harmadik negyedévi 3,108 milliárdról, de kissé elmaradt a 2006-os utolsó negyedévi 3,782 milliárdtól, a beszámoló szerint ez az olcsóbb készülékekre való "stratégiai irányvétel" következménye. A cég piaci részaránya körülbelül 2 százalékponttal valamivel több mint 9 százalékra nőtt a negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A világ tavalyi mobiltelefon-piacát több mint 1,1 milliárd készülékre becsülik a Sony Ericssonnál.
Tavaly egész évben a Sony Ericsson 103,4 millió készüléket adott el, 38,2 százalékkal többet, mint 2006-ban. A készülékei listaárátlaga éves átlagban 125 euróra csökkent 146 euróról. Az adózott eredménye 11,7 százalékkal 1,114 milliárd euróra nőtt 997 millióról, a bevétele 17,8 százalékkal 12,916 milliárd euróra 10,959 milliárdról.
Tavalyelőtt, 2006-ban a Sony Ericsson 997 millió eurós, rekord adózott eredményt ért el, közel háromszor többet a 2005-ös 350 milliónál.
A bevétel 51 százalékkal 10,959 milliárd eurós rekordra gyarapodott a 2005-ös 7,268 milliárdról. Rekord mennyiségű, 74,8 millió készüléket szállítottak, 46 százalékkal többet az egy évvel korábbi 51,2 milliónál, főleg a fényképezős és zenelejátszós készülékre, illetve a felzárkózó piacokra alapozva a sikert.
2006-ban 25 százalékos részesedéssel a második helyen állt a magyar mobiltelefon piacon a Sony Ericsson, közölte Wágner Tibor, a cég Közép-Kelet-európai igazgatója tavaly júniusban.
A magyar mobiltelefon piac 2006-ban 2,6-2,8 millió készülék volt szerinte. Az összes gyártó tavalyi, azaz 2007 első félévi értékesítését 1,2 millióra becsülte, ezen belül a Sony Ericsson 27 százalékra növelte piaci részesedését, mondta.
A Sony Ericssont 2001-ben alapították az Ericsson távközlésiberendezés-gyártó és a Sony szórakoztatóelektronikai vállalat addig gyengélkedő mobilkészülék-gyártó részlegének összevonásával. A közös cég 2002-ben 241 millió eurós, 2003-ban 86 millió eurós adó utáni veszteséget szenvedett, először 2004-ben volt nyereséges.
Kapcsolódó cikkek
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- Sony Ericsson: Lazult a hurok
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Vezetőváltás a Sony Ericsson-nál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.