IVSZ: Piaci trenddel szembe menő szerkezeti átalakítások
Az Informatikai Vállalkozások Szövetségének álláspontja szerint kedvező és a fejlődést elősegítő lehet, hogy az informatikával kapcsolatos kormányzati döntések az eddigi gyakorlattal szemben végre egy kézbe kerültek. Aggasztónak tartják azonban, hogy a távközlés és az informatika az új struktúrában elkülönül egymástól.
Az informatika és a telekommunikáció piacán tapasztalható konvergencia közismert tény szerte a világban. A jól látható integrációs folyamatokat követve döntött úgy 2007-ben az IVSZ is, hogy az informatikai vállalkozások mellett a telekommunikációs cégeket is bevonja tevékenységébe, és Telko tagozatott hoz létre. Nehezen indokolható miért van szükség a legfelső döntéshozatali szinten a piaci trenddel szembe menő szerkezeti átalakításra.
„Egyik szemünk sír, a másik nevet” – mondta az új kormányzati struktúrát értékelve Keresztesi János az IVSZ nemrégiben megválasztott elnöke. Véleménye szerint, a magyar GDP csaknem 10 %-át produkáló iparág fejlődésére és ezen keresztül Magyarország versenyképességének alakulására rossz hatással lehet, ha a két szektor konvergencia törekvései kormányzati szinten „ellengőzt” kapnak. Mindez pedig végső soron a hazai információs társadalom kiépítését is veszélyeztetheti.
Kapcsolódó cikkek
- Az Európai Parlament elfogadta az új hírközlési keretcsomagot
- Csúszik az uniós hírközlési szabályozás
- A GTS-Datanet is megtámadná a frekvenciatendert
- Az EU nem támogatja az illegális letöltők internet-megvonását
- Hírközlés - kulcsfontosságú ügyekben dönt az unió
- IVSZ: Átcsoportosítások az operatív programok forrásaiban?
- ICT-piaci felmérés - mit hoz a jövő?
- Fixvonalas szolgáltatásokat ellenőrző szervezetet állít fel az EU
- Aggódik az EU a román hírközlési hatóság függetlenségéért
- EP jogszabálycsomag az e-felhasználók védelmében
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.