Sun: JavaFX platform, és új fogyasztói és fejlesztési technológiák
Az idei, 13-ik JavaOne fejlesztői konferencia megnyitó előadásában Rich Green, a Sun Microsystems szoftverüzletágának ügyvezető alelnöke a Java-technológia szerepét mutatta be az egyedülálló tartalmak és gazdag végfelhasználói élmények létrehozásában. Green friss áttekintést nyújtott azokról a dinamikus tartalmakról, összetett szolgáltatásokról és több különböző szolgáltatást ötvöző alkalmazásokról (mashupokról), amelyeket az immerzív médiaélményt és tartalmat kínáló gazdag internetes alkalmazások (RIA) létrehozására kifejlesztett JavaFX kliensplatform tesz lehetővé.
A Java platform olyan globális szabvány, amely több milliárd készülék technikai hátterét biztosítja a böngészőktől, illetve számítógépektől (800 ezer) kezdve a mobiltelefonokon (több mint kétmilliárd) át a Blu-ray lejátszókig (13 millió), televíziókészülékekig (9 millió) és más hálózatba kapcsolt fogyasztói termékekig. "A Java-technológia a legerőteljesebb, legrugalmasabban méretezhető, egyúttal pedig a legbiztonságosabb fejlesztési platformmá vált a vállalati és mobil alkalmazások széles köre számára" – nyilatkozta Green. "A fogyasztói kereslet mindig a cselekmények tűzfészkében összpontosul. Így a 2,2 milliárd mobilkészülékkel, valamint a desktopok 91%-ával a Java mára állandó digitális társunk, amely alapvető szerepet játszik a mindennapi életben."
Akcióban a JavaFX
A JavaOne Konferencián a Sun először enged bepillantást a JavaFX platformon futó legújabb fejlesztésekbe. Az olyan demók, mint a Movie Ball, a Photo Flocker és a JavaLive Connect számos új kreatív lehetőséget nyitnak meg a dizájn és fejlesztés élvonala számára. A Movie Ball egy háromdimenziós gömb, amely egyidejűleg több tucat nagyfelbontású képernyőt rendel, így stílust és kifinomultságot kölcsönöz filmgyűjteményeinknek. A Sun Photo Flocker elegáns fotócímkézése és megjelenítése ízelítőt kínál a képkezelés jövőjéből a résztvevők számára. A Photo Flocker segítségével a felhasználók címkék alapján kereshetnek a képek között; így a találatok egy átfedő montázs formájában jelennek meg. A JavaLive Connect azt illusztrálja, milyen egyszerűen hozzáférhetők a gazdag internetes alkalmazások életünk bármely képernyőjéről azáltal, hogy egyetlen alkalmazás fogja át a webböngészőt, a közösségi hálózatot, a munkaasztali operációs rendszert és a mobiltelefont.
A JavaFX jövője
A JavaFX először nyújt majd alkalmat a fejlesztőknek, hogy hirdetések elhelyezésével bevételt generáljanak mobil alkalmazásokban. A JavaFX platform fejlesztési tervének része egy nagy teljesítményű, deklaratív szkriptnyelv, a JavaFX Script. A JavaFX Script célja, hogy a webes dizájnerek, szkript- és alkalmazásfejlesztők képesek legyenek gyorsan létrehozni, illetve megjelentetni a RIA-alkalmazások új generációját a számítógépek, a mobil készülékek, a televíziók és más fogyasztói eszközök számára. A Sun a JavaFX első, böngészőkre, illetve a munkaasztalra szánt verzióját 2008 őszén dobja piacra.Ezzel párhuzamosan jelenleg is folyik az együttműködés a legtöbb vezető készülékgyártóval és mobilszolgáltatóval. A tervek szerint a JavaFX Mobile és a JavaFX TV első verziói 2009 tavaszán kerülnek forgalomba.
Kövesse a magyar blogon az eseményeket
A Sun Magyarország tudósítója a helyszínen követi az eseményeket és élőben tájékoztatja egy blogon keresztül a hazai érdeklődőket. A blogoldal a http://blogs.sun.com/j1live címen található meg.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilon a JavaFX
- 800 millió asztali gépnek nyújt új lehetőséget a JavaFX
- Megújul a GlassFish, itt a Java EE6 előzetese
- Még egy hónapig lehet jelentkezni a Ricoh Java fejlesztői versenyére!
- Bevetésre kész a NetBeans 6.0 integrált fejlesztőkörnyezet
- Sun: új fejlesztői eszközök mobilplatformhoz
- Red Hat-Sun együttműködés a Java technológia fejlesztésében
- JavaFX Script: egyszerűbb Java programozás
- Kritikus Java Runtime Environment javítás a Suntól
- A Sun nyílt forráskódúvá teszi a Java technológiát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.