Hálózati valóság
Mányai Csaba, az Arcus Interactive Group marketing igazgatója a "Network Reality"-ről, azaz a "Hálózati Valóságról" tartott előadást, amelynek keretében a 21. századi marketingben bekövetkező változásokról beszélt. Az előadó szerint ma már máshogyan kell használnunk a 'hagyományos' kommunikációs csatornákat, mint korábban, és a fogyasztókat sem "elérnünk" kell, hanem együtt kell működnünk velük, meg kell hallgatni: ők mit szeretnének. Mányai Csaba az internetet a 21. század legfontosabb médiumaként aposztrofálta a konferencián.
Az esemény másik fő előadója, Norm Johnston, a MindShare Interaction (EMEA) társ-vezérigazgatója az internet robbanásszerű elterjedését emelte ki. Megtudhattuk, hogy az összes internetfelhasználó 92%-a rendelkezik szélessávú interneteléréssel, ami 10%-kal több 2007-ben, mint 2006-ban. Érdekes új jelenség a "Google-Mom": egy reprezentatív minta alapján a brit anyák 51%-a egynél több alkalommal internetezik naponta, 37% pedig minimum egyszer - mert össze tudják hangolni a "főzést" és a "laptopozást". A hirdetések motorja 2007-ben az internet volt, ami 41,3%-kal nőtt 2007-ben, míg a tv-ben, moziban, rádióban elköltött hirdetési volumen csökkent. Norm Johnston szerint szerint 2009-re az Egyesült Királyságban és Svédországban az internet meg fogja előzni a televíziókat: a Google hirdetési bevételei már ma felülmúlják a legnagyobb helyi tévétársaság, az ITV hirdetési bevételeit.
Markus Schödl, a ProSiebenSat.1 alelnöke „nem félti” a tévéket, ugyanakkor elmondta, Németország is felkészül az internetes jelenlétre. Hugo Llebres Vara, a madridi Media Contacts alelnöke paradigmaváltást említett a hagyományos reklám- és marketingügynökségek életében - az interaktív jelenlét növekedését, és a fogyasztók nagyobb bevonását. Végvári Imre, az Arcus PR divízió vezetője és Parrag Krisztina, a Carnation ügyfélkapcsolati igazgatója az interaktív PR lehetőségeiről tartottak előadást, míg az Onlinet.hu képviselői a köztéri eszközök digitalizációjáról beszéltek az eseményen.
Az esemény érdekessége a Piacvezetők 2.0 beszélgetés volt, amelyen Szabó György, a Sanoma vezérigazgatója és Simó György, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese Magyarország online jövőjéről, médiapiaci trendekről, konvergenciákról és hirdetési megoszlásokról tartottak plenáris vitabeszélgetést.
Az egész napos konferencián - a gyakorlati ismeretek átadására - workshopokat tartott az ETARGET, az Arcus Search, a Microsoft Magyarország, az iwiw, a TV2, a Digitania, a Sanoma Újmédia-divízió, a Carnation, a Theridion Hálózatkutató, a Newzeus, a Blogtér, a Neo Interactive, az [origo] Zrt., a kirowski, a Hotdog és a ReVISION vállalatok képviselői is.
Részletes beszámoló az egyes előadásokról, workshopokról és programokról az IMA konferencia - neves szakmai bloggerek által készített - hivatalos blogján, a www.imakonferencia.hu/blog címen olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jó webdesigner UX designer is
Bekerült egy magyar internet szolgáltató kínálatába a Starlink
Magyarországon egy hivatalos Starlink viszonteladó magyarországi képviselőjeként a Vannet Telekommunikációs Kft. kínálja elsőként üzleti ügyfeleknek magyar nyelvű támogatással a Starlink műholdas internetszolgáltatását. A gyors és rövid késleltetésű technológia a rossz internetellátottságú helyeken és másodlagos, backup szolgáltatásként is új perspektívát nyit a cégek számára.
Készülékkedvezménnyel támogatja az iskolakezdést a Vodafone
A Vodafone Magyarország egyedi ajánlattal készül az iskolakezdés időszakára: augusztus 2. és október 3. között a szolgáltató minden új, Gigabit Net csomagra előfizető vagy erre a csomagra váltó, valamint Gigabit Net szerződést meghosszabbító ügyfél számára a vezetékes internet előfizetés mellé 31 500 Ft-os készülékkedvezményt biztosít meghatározott készülékekre. Ebben az időszakban a Vodafone ONE készükékkedvezmény összevonható a Gigabit Net készülékkedvezménnyel, így a Vodafone ONE ügyfelek 52 500 Ft-ot spórolhatnak meg készülékvásárláskor.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék.