A bizalomépítés hatásai az információszolgáltatásban
A megrendelő és szolgáltató közötti bizalmi kapcsolat nélkül tehát nehéz elképzelni az üzleti kapcsolatot. A két fél természetesen eltérő módon látja ugyanazt a szolgáltatást. Például az ügyfélszolgálatot vagy kommunikációt az ügyfelek háromszor olyan fontos megtartó-tényezőnek tartják, mint a szolgáltatók. Az ár hatása a lemorzsolódásra viszont kisebb az ügyfelek, mint a szolgáltatók szerint (a RightNow felmérése, 2005).
Egy információs tanácsadók ügyfeleit megkérdező, svéd, magyar, izlandi, dán és kanadai válaszadók visszajelzéseit begyűjtő felmérés feltárta, milyen képességeket tartanak legfontosabbnak információs szolgáltatójukban. A top 5-ös lista:
1. Szakmaiság (a kompetencia, hitelesség, gyakorlat és tárgyalóképesség az adott szakterületen)
2. Kommunikációs képesség (világos és közérthető fogalmazás az ügyféllel és munkatársaival való kapcsolattartásban, gondosság és érdeklődés az ügyfél irányában, jó modor, udvariasság és jó memória)
3. Céltudatosság (gyors reagálás, a probléma megértése és objektív értelmezése, az ügyfél szempontjainak megértése és elfogadása, a kreativitás és fegyelem kedvező kombinációja)
4. Leleményesség és problémamegoldási képesség (a szervezet megérzése, eredményes együttműködés, képesség a meghallgatásra, kíváncsiság, motiváltság és türelem)
5. Késlekedés nélküli kommunikáció, vállalások betartása, időben és a szolgáltatás tárgyában.
Néhány válaszadó további kívánt tulajdonságokat is megfogalmazott, úgy mint megfelelő szolgáltatási ár, humorérzék, intuíció, diszkréció, rugalmasság.
A témáról bővebben a Magyar Információbrókerek Egyesületének a Magyar Public Relations Szövetség szakmai támogatásával rendezett 8. konferenciáján – Pr az információszolgáltatásban – lesz szó, június 3-án.
Előadások:
- InfoPRofik – bizalomépítés az információs szférában (Dr. Kiszl Péter alelnök, MIBE; egyetemi adjunktus, ELTE)
- A használók fizetési hajlandósága – Tapintatos kommunikáció a könyvtártól (Czupi Gyula igazgató, nagykanizsai Halis István Városi Könyvtár)
- Majd ők figyelnek helyettünk – Az információbróker helye a figyelemgazdaságban (Füleki Dániel Ph.D., egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem, E-business Kutatóközpont)
- Ki hallott már ilyet? (Ferling József kommunikációs tanácsadó, ügyvezető, Ferling PR & Communications Kft.)
- Web 2.0 és ami mögötte van (Siska Mátyás marketingvezető, Inuit Network)
- Ügyféltapasztalatok az információs tanácsadásról – svéd, magyar, izlandi, dán és kanadai visszajelzések (Mikulás Gábor tanácsadó, GM Consulting)
- Kerekasztal: Pr-sikerek és tanulságok – a panelben az előadókon túl: Kóródy Judit, ügyvezető, Infodok Kft.; Gelényi Csaba, ügyvezető, EPPA Kft.; Kerekes Pál, önkormányzati képviselő, Józsefvárosi Önkormányzat
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
- Konferencia mobilokról a Szépművészetiben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.