40 százalékkal nőtt az online reklámra fordított összeg Európában
Kiss Ádám Zoltán, 2008. június 8. 07:35
Egyre csökken a különbség Európa és az USA között az online reklámokra fordított összeget tekintve, az öreg kontinens tavalyhoz képpest 40 százalékos rekordnövekedést produkált, elérve a 11 milliárd eurós határt.
Az online szektor egyre nagyobb részt hasít ki a teljes reklámtortából, és európai átlagban is elérheti a 10 százalékos szeletet is 2010-re, Alain Heureux, az IAB Europe elnöke szerint. Ezen a téren jelenleg Németország vezet, ahol ez az arány már 18,5 százalék, ami figyelemreméltó a televíziós reklámok csillagászati árazását tekintve. Hazánkban a hirdetők 14 milliárdot fordítottak online reklámokra, ám ez a z összeg forintban értendő, vagyis nagyjából fél százalékot jelent, szemben Dánia 14,32 százalékával. A számok szerint azonban reménykeltő, hogy a listavezetők és a legutolsók között rés szűkülni látszik, ahogy a teljes Európai online reklámköltségek is közelítenek az amerikai piac számaihoz.
Kapcsolódó cikkek
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- Superbowl szuper-reklámokkal
- Bitekbe kódolt "első pillantás"
- Papírújság videoreklám-melléklettel
- Elemzők szerint kezd magához térni az online hirdetési piac
- Országos tv-csatornákon is látható lesz a pályázatgyőztes T-Mobile reklámfilm
- Digitális vámpír a Google
- Megválaszthatják a YouTube nézői, hogyan akarják a reklámokat
- Megszűnt a Magyar Online Hirdetési Index
- Az első negyedben 5 százalékkal csökkent az internetes hirdetések bevétele az Egyesült Államokban