A BT Global Services magyarországi beruházása nyerte el az év legjobb befektetése díját
A BT Global Services magyarországi beruházása nyerte el pénteken az Európa legjobb befektetésének járó díjat a franciaországi La Baule-ban megrendezett befektetési világkonferencián. A díjat Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter nyújtotta át a cég elnökének, Francois Barrault-nak.
A beruházás megvalósításában játszott szerepéért a legjobb európai fejlesztési ügynökségnek járó díjat pedig Rétfalvi György, a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Zrt. (ITD Hungary) vezérigazgatója vehette át.
Idén hatodik alkalommal rendezték meg június 4. és 6. között az európai versenyképességgel foglakozó befektetési világkonferenciát a Párizstól 450 kilométerre, az Atlanti-óceán partján található La Baule-ban. A háromnapos rendezvény - amely a tavalyi 900 után idén 1200 résztvevőt vonzott - a nemzetközi ipari befektetők és a befektetést kínáló európai szervezetek és politikusok egyik legfőbb találkozóhelye.
A konferencia zárónapján negyedszerre ítélték oda a legvonzóbb befektetésért járó díját három kategóriában, amelyek közül az információs és kommunikációs technológiák kategóriájában bizonyult legjobbnak a BT Global Services magyarországi beruházása. A díjra pályázni lehetett, s a beérkezett húsz pályázat zsűrizését az Európai Bizottság, az Europe + Alapítvány, az Ernst & Young nemzetközi tanácsadó cég, az Eurada, nemzetközi befektetők és a díjátadást közvetítő EuroNews hírtelevízió képviselői végezték.
A telekommunikációs és IT szolgáltatásokat nyújtó, a londoni és a New York-i tőzsdén is jegyzett brit BT (korábban British Telecom) Global Services magyarországi fióktelepét 1999-ben, a vállalat kelet-közép-európai központjaként Budapesten hozta létre. A BT a fővárosban 2004-ben nyitotta meg regionális központját, majd tavaly 40 munkatárssal új regionális üzleti kiszolgáló központot hozott létre Debrecenben. A várost a magasan képzett, angolul beszélő helyi munkaerő és a közép-kelet-európai piacokhoz való földrajzi közelsége miatt választotta a BT. Az új központ a BT különböző részlegeinek ügyfeleit támogatja a kereskedelmi tevékenységektől kezdve a technológiai, termékfejlesztő feladatokon át az ügyfélszolgálatig.
A tervek szerint a BT a korábbi 250-ről az év végéig 600-ra emeli magyarországi munkahelyei számát, ebből a budapesti irodában 350, Debrecenben pedig 250 fő dolgozik majd. Az új központ hozzájárul ahhoz, hogy Debrecen egy gyorsan fejlődő, nyitott szellemiségű és technológiailag fejlett város képét nyújtja - olvasható a pályázatban.
A beruházás teljes összege 31,4 millió euró.
A BT a világ egyik legnagyobb kommunikációs szolgáltatója és megoldásszállítója, s több, mint 170 országban van jelen.
Tavaly is magyarországi beruházás, az Antenna Hungária Zrt. új tulajdonosa, a francia Telediffusion de France (TDF) érdemelte ki az Európa egyik legvonzóbb befektetéséért járó díjat a La Baule-i befektetési világkonferencián.
Kapcsolódó cikkek
- Tízezres leépítés a BT-nél - még nincs vége
- BT: folyamatos befektetés Magyarországon
- World Communication Award: nemzetközi elismerés a BT-nek
- Akár 600 főt is alkalmazhat hazánkban a BT
- BT - új közép-kelet-európai ügyvezető igazgató
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Jó évet zárt a British Telecom
- BT: Tíz egymást követő negyedévben nőtt a bevétel
- BT - KDDI közös vállalat
- Megveszi a Deutsche Telekom a British Telecom-ot?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.