Navigator: informatikai megbízás az Antenna Hungáriától
A Navigator Informatika Zrt. egymilliárd forint értékű üzemeltetési megbízást nyert az Antenna Hungária Zrt. (AH) pályázatán: a megállapodás 3 évre szól, amit az AH egy évvel meghosszabbíthat.
Az informatikai rendszer üzemeltetése mintegy ezer felhasználó kiszolgálását, s 40 szerver működtetését jelenti.
A tender győztesét 3 pályázó közül választották ki az ár, a műszaki felkészültség és szakértelem, illetve a referenciák, a vállalt határidők és a rendelkezésre állás alapján.
Juhász Lajos, a Navigator Informatika Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: a társaság képes bármilyen méretű vállalat informatikai rendszerének üzemeltetésére.
A Navigator Informatika Zrt. a magyar IT piac egyik vezető informatikai szolgáltató vállalata: mintegy 280 ügyféllel rendelkezik és közel 4000 felhasználót támogat.
A 100 dolgozót foglalkoztató cégnek az AH-val kötött szerződése most a legnagyobb volumenű, de más vállalatokkal tárgyal két másikról is, amelyek egyenként is nagyobb értékűek.
A vezérigazgató elmondta: tavaly az IT-outsourcing piac gyakorlatilag nem nőtt, s várhatóan az idén sem bővül jelentősen. Az már biztosan látszik, hogy a korábbi feltételezésekkel ellentétben a kis- és közepes cégek megrendelései nem rántják ki a gödörből az iparágat. Ennek hátterében az áll, hogy ezeknek a cégeknek előbb informatikai beruházást kellene végrehajtaniuk ahhoz, hogy az IT-rendszereik működtetését más vállalatra bízhassák.
Nem teljesedett be az várakozás sem, hogy az állami megrendelések bővítik a piacot, sőt ellenkezőleg, a kormányzati szervezetek összevonásával még csökkent is az outsourcing szegmens megrendelése. Ezen túlmenően a nagy verseny miatt csökkennek a szolgáltatási árak is.
A Navigator 2007-ben 1,68 milliárd forint bevételt ért el, ami 10 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, s jóval fölötte van a piaci átlagnak.
A cég kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) szintén 10 százalékkal nőtt, s tavaly elérte a 225 millió forintot.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkenő árak a bővülő IT-erőforrás-kihelyezési piacon
- Ötven százalékos bevételnövekedést vár a Navigator az IT-piacról
- NAVIGATOR: 20 százalékkal nagyobb pénzforgalmi eredmény
- Új igazgatóval erősít a NAVIGATOR Informatika Zrt.
- Apple rendszereket is üzemeltet a Navigator
- Magas szintű információ-biztonsági minősítést szerzett a NAVIGATOR
- A NAVIGATOR nyerte az Antenna Hungária üzemeltetési megbízását
- Arculatot vált az Antenna Hungária
- Új elnök és új vezérigazgató az Antenna Hungáriánál
- A Swisscom eladja az Antenna Hungariát
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.