Együttműködés az életvitelt támogató infokommunikációért

forrás Prim Online, 2008. június 19. 18:18

Az eVITA Nemzeti Technológiai Platform (eVITA NTP) és a Magyar Telekom által kezdeményezett Mobilitás és Multimédia Klaszter (MMKlaszter) vezetői, Somody Imre, Alföldi István és Pukler Gábora mai napon megállapodást írtak alá a két szervezet közötti együttműködés megerősítése érdekében. Az együttműködés értelmében a két szervezet kölcsönösen támogatja egymást az életvitelt segítő infokommunikációs technológiák és alkalmazások, valamint a telemedicina területén zajló fejlesztésekben, a létrejövő termékek és szolgáltatások elterjesztésében, illetve a tárgykörben előkészület alatt álló szabályok, stratégiák és eljárási szokások kialakításában.

Alföldi István, az eVITA NTP operatív irányítását végző NJSZT ügyvezető igazgatója szerint a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság által a civil társadalom iránti szakmai felelősségvállalás tudatában indított Digitális Esélyegyenlőség programban kiemelt szerepe van az eVITA NTP-nek. Pukler Gábor (Magyar Telekom), az MMKlaszter elnöke kiemelte, a klaszterben kiemelt kutatás-fejlesztési területként jelennek meg az életvitelt támogató infokommunikációs megoldások, amelyekkel a klaszter tagjai közel egyharmada foglalkozik. A klasztertagok egy csoportja jelenleg az időskorúak biztonságos életvitelét támogató távmonitorozó rendszer kifejlesztését készíti el.
 
Ismeretes, hogy az EU több tagországa már 2003 óta szorgalmazza, hogy induljon közös program az ambiens (infokommunikációs) rendszerekkel segített életvitel témakörében, amelyre az Európai Szerződés 169. cikkelye lehetőséget ad. Többéves előkészítés után, 2008. április végén elindult az AAL Közös Program, amelyre az MMklaszter és az eVITA leginnovatívabb társaságai közös kutatás-fejlesztési projektet készítenek el.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01