Közel 40%-on a Firefox, egyeduralkodó a Windows

forrás Prim Online, 2008. június 26. 12:53

Az Adverticum elkészítette az idei évi második nagy felmérését a felhasználók alapvető szoftverhasználatáról. A kutatás az Adverticum AdServer hirdetéskiszolgáló segítségével történt. A több mint három millió hazai felhasználónál a reklámmegjelenések segítségével mért adatokból kiderült, hogy mára a Firefox böngészőt használók száma majdnem eléri a 40%-ot, miközben a felhasználók 99 százaléka a Microsoft valamelyik operációs rendszerét használja.

A felhasználók közel egyharmada, 31,7 százaléka még a kevésbé biztonságos Internet Explorer 6.0-t használja, de már 29% a 7-es verzióra állt át. Weboldal tervezők, kampánykészítők számára fontos adatok, hogy a mérés alapján a számítógépek több mint felének 1024x768 pixeles felbontása van, és az ennél alacsonyabb felbontás aránya mindössze 6,3%. Az Adverticum legutóbb 2 hónappal ezelőtt készített hasonló felmérést, így a trendeket is megfigyelhetjük. Ezek alapján elmondható, hogy Firefox részesedése jelentősen növekedett, és a felhasználók fokozatosan fejlesztik a számítógépparkot: növekednek a felbontások és egyre újabb programokat használunk.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59