A Google szemet vetett az orosz reklámpiacra

Genda Csongor Zoltán, 2008. július 21. 16:24

A Google képviselői hétvégén bejelentették, hogy felvásárolják az orosz Rambler Media tulajdonába tartozó Begun internetes reklámkiszolgálót.

Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb keresőcége felfigyelt keleti szomszédunkra, ugyanis Oroszországban óriási növekedést könyvelhetett el a szakma az utóbbi években, míg 2006-ban még csupán 110 millió dollárt költöttek célzott webes reklámokra, addig 2007-ben ez az összeg már meghaladta a 225 millió dollárt, az idei esztendőben pedig hasonló nagyságrendű gyarapodással számolnak az elemzők. A Begun-nak több mint 40 ezer ügyfele van, s 2008 első négy havában nem kevesebb, mint 3.4 millió dolláros bevételre tett szert. Mielőtt azonban a Google tulajdonába kerülne az orosz cég, a Rambler Mediának kell azt teljes egészében felvásárolnia, ugyanis jelenleg csupán a részvények 50.1%-a van a médiakonszern birtokában. A felek közölték, hogy 140 millió dolláros vételárban állapodtak meg, s feltehetőleg még szeptemberig lezárják az ügyletet.

Kulcsszavak: reklám marketing Google

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01