A Google szemet vetett az orosz reklámpiacra

Genda Csongor Zoltán, 2008. július 21. 16:24

A Google képviselői hétvégén bejelentették, hogy felvásárolják az orosz Rambler Media tulajdonába tartozó Begun internetes reklámkiszolgálót.

Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb keresőcége felfigyelt keleti szomszédunkra, ugyanis Oroszországban óriási növekedést könyvelhetett el a szakma az utóbbi években, míg 2006-ban még csupán 110 millió dollárt költöttek célzott webes reklámokra, addig 2007-ben ez az összeg már meghaladta a 225 millió dollárt, az idei esztendőben pedig hasonló nagyságrendű gyarapodással számolnak az elemzők. A Begun-nak több mint 40 ezer ügyfele van, s 2008 első négy havában nem kevesebb, mint 3.4 millió dolláros bevételre tett szert. Mielőtt azonban a Google tulajdonába kerülne az orosz cég, a Rambler Mediának kell azt teljes egészében felvásárolnia, ugyanis jelenleg csupán a részvények 50.1%-a van a médiakonszern birtokában. A felek közölték, hogy 140 millió dolláros vételárban állapodtak meg, s feltehetőleg még szeptemberig lezárják az ügyletet.

Kulcsszavak: reklám marketing Google

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59