Félrevezető az iPhone 3G tv-reklám a brit hatóság szerint

Milkovits Gábor, 2008. augusztus 28. 07:39

A független brit reklámfelügyelet (ASA) félrevezetőnek találtan és ezért betiltotta azt az iPhone 3G tv-reklámot, amely az internet összes elemének meglétét állítja a készüléken.

Az ASA közleménye szerint ugyanis a Flash és Java szoftverek, illetve az ezeken keresztül elérhető grafikus és mozgóképes webes tartalmak igen fontos részét képezik a világhálónak, márpedig ezek nem futnak az iPhone 3G-n. Ennek eredményeképpen az iPhone mobil Safari böngészője nem ugyanúgy jeleníti meg a weboldalakat, mint egy személyi számítógépen futó hagyományos és megszokott, ténylegesen teljes böngésző. Az ASA éppen erre támaszkodva hozta meg döntését, szerintük ugyanis az Apple reklámja a fentieknek az ellenkezőjét sugallja a felhasználóknak, azaz teljes internetes élményt ígér.

Az Apple azzal védekezett a félrevezetés vádja ellen, hogy „az internet összes része” alatt ők csupán az összes weboldal megjelenítésének képességét értették. Az eset érdekessége, hogy az Apple reklámjai régóta zavarják a versenytársakat, akik szerint azok félrevezetőek és megalapozatlanok. Az Apple „I’m a Mac” reklámhadjárata például a Windows PC-ket tünteti fel negatív fényben, a Microsoft azonban végül nem hagyja annyiban és egy 300 millió dolláros ellenkampánnyal készül visszavágni Amerikában, az egyik legismertebb ottani komikus szerepeltetésével.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32