A mobilcégek is érzik a gazdasági helyzet romlását

MTI Sajtóadatbank, 2008. augusztus 28. 08:09

A gazdasági helyzet romlása megárt a mobilkészülék-piacnak világszerte, a telített és a felzárkózó piacokon egyaránt, állapította meg friss elemzésében a Gartner. A piackutató intézet jelentése szerint a második negyedben lelassult a készülékek cseréje, és akik vásárolnak, azok is inkább középkategóriás telefonokat vesznek a csúcsmodellek helyett, takarékossági okból.

A felzárkózó piacokon tovább nőtt a mobilhálózatba újonnan belépők száma. A gyártók reménysége ezért továbbra is ez a térség a fejlett országok piacának telítettsége miatt.

A második negyedben világszerte 304,7 millió mobiltelefont értékesítettek a cégek, 12 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Gartner előrejelzése szerint az év egészében 11 százalékkal növekedhet az értékesítés tavalyhoz képest, és elérheti az 1,28 milliárd készüléket, a növekedés üteme azonban elmarad a tavalyi 16 százaléktól.

 Az árbevétel növekedése is valamelyest lassul, dollárban számolva 9 százalékra a tavalyi 11 százalékról, nemcsak azért, mert a vásárlók inkább az olcsóbb modelleket veszik, hanem az erőteljes árverseny miatt is.

 A piacvezető változatlanul a finn Nokia, 120,4 millió készülék értékesítésével, 39,5 százalékos részesedéssel. A második helyen a Samsung áll, 45,7 millióval, 15,2 százalékkal. A Motorola tartja harmadik helyét, de piaci részesedése jelentősen csökkent tavalyhoz képest, 14,5 százalékról 10 százalékra, s miközben valamennyi versenytársa növelte eladásait, nála 38,5 millióról 30,4 millióra esett vissza az értékesítés.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36