Kicsi (volt) a bors
Microsoft SMS
"Idehaza a hálózati infrastruktúra két - szerver- és a kliensoldali - részre bontható. A kliensoldali konfigurációs szinten ugyan lehet heterogén, de az operációs rendszerek többsége Windows alapú, így az SMS segítségével könnyen menedzselhetők a kliensoldali komponensek. Szerveroldalon már összetettebb a kép. A tapasztalatok alapján a nagy szerverekhez a hozzájuk fejlesztett komponenseket célszerű használni (Windows-szerverek esetén az SMS-t). Minden felügyeleti szoftverben megvan a szükséges globális funkcionalitás, többnyire szoftvertelepítésben, távmenedzsmentben és leltárkészítésben igényel csak segítséget. A komponensek súlyozása azonban már különböző, s ehhez rugalmasan alkalmazkodva az SMS csak az igényelt funkcióra is konfigurálható. Ez ugyan nem jár árcsökkenéssel, de a rendszer teljesítményét növeli."
"Tapasztalataink szerint idehaza a távmenedzsmentre van komoly igény, s el kell gondolkodnunk az internetes szolgáltatások emelkedő számát látva a felügyelet ez irányú továbbterjesztésén is. Nő a leltárfunkció és lassan-lassan a szoftvertelepítések menedzselése iránti kereslet is. Tavaly, az Y2K kapcsán, különösen a szoftverfrissítéseket és új telepítéseket megkönnyítő szoftverterítő funkció volt a favorit."
"Minden hálózati infrastruktúrához tartozik egy üzemeltetési szabályzat, amelyet - mivel azt ťmanuálisŤ rendszerfelügyeletre találták ki - az SMS bevezetésekor módosítani kell. A bevezetés minőségének fontos meghatározója az elmélet és gyakorlat együttes változása, illetve annak hiánya. Az új eljárások elsajátításának sebessége befolyásolja a megtérülés idejét. Ha ez lassú, a felépülő költséges rendszer nemhogy gyorsan, de soha nem térül meg, sőt - mert távvezérlés helyett mondjuk manuálisan folyik tovább a munka - a költségek megduplázódnak."
"A sikeres telepítéshez szükséges tudás erősen rendszerfüggő. Az SMS sok komponensből áll, de ha csak egyet igényel a felhasználó, például a távfelügyeletet, azzal egy kezdő, kevésbé tapasztalt szakember is elboldogul. Sok és bonyolult üzleti folyamattal, több telephellyel jellemezhető vállalatoknál, ahol ennek megfelelően a támogatást nyújtó informatika is bonyolultabb, az összetettebb rendszerfelügyelet felépítése hosszú folyamat. Ilyenkor a külső szakemberekkel végzett kiépítés és a belső - a későbbi üzemeltető - gárda felkészítése általában párhuzamosan folyik. Kétféle technológiai szinttel jellemezhető a felhasználó oldaláról megkívánt szaktudás. A magasabb, a rendszer működési folyamatát és a technológiai háttér ismeretét is elváró rendszeradminisztrátori, valamint a helpdeskszint. Utóbbi a rendszerfelügyelet egy-egy szegmenséhez, például a távmenedzsmenthez kapcsolódik, és rendszerismeretet nem, csupán kliensoldali tudást feltételez. Mivel a helpdesk szintje közvetlen kapcsolatot valósít meg a felhasználók és a rendszer között, s így nagy gyakorlatot és gyors reakcióképességet kíván, érdemes a telepítés során az ide való szakemberek felkészítésére nagyobb gondot fordítani."
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft kijavította az Excel számítási hibát
- Robbanásszerűen nő a digitális univerzum
- Új digitális szupersztráda Ázsia és Európa között
- Jelentős kapacitásbővítés az Interware-nél
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- "Teljesen" vezeték nélküli vállalat
- ELTE: Cisco-díjas oktatási giga-hálózat
- Excel számítási hibát okoz a Microsoft Update
- Adobe szoftverek az új Microsoft Windows Mobile operációs rendszerben
- Gépek vezérlése ipari WLAN technikával
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.