Telekom Adományvonal a mellrák elleni küzdelemért
2008. szeptemberben és októberben az Egészség Hídja Összefogás Egyesületet támogatják azok, akik a Telekom Adományvonalat hívják a 1788-as számon. Az egyesület célja a mellrákos megbetegedések halálozási arányának csökkentése és a korai felismerés elősegítése, melynek érdekében felvilágosító kampányokat é s figyelemfelkeltő rendezvényeket szervez.
Az Egészség Hídja Összefogás egyik legjelentősebb tevékenysége a figyelemfelhívó séta, melyet minden év októberében rendez a Lánchídon. 2006 óta a séta és a hozzá kapcsolódó tudományos szimpózium a „Rózsaszín egészségnap” keretében ingyenes szűrésekkel, orvosi tanácsadással, biopiaccal, kézműves vásárral és szórakoztató könnyűzenei programokkal egészült ki. Az Egészség Hídja Összefogás Egyesület tapasztalatai azt mutatják, hogy tájékoztató programjaikat követően jelentősen megnő a mammográfiai szűrésen résztvevők száma. A szervezet a sikerek nyomán, pozitív példát mutatva, a nők tájékoztatása és egészségtudatosságra nevelése révén a jövőben is aktívan részt kíván venni a mellrák elleni küzdelemben, további életek megmentéséért.
A Telekom Adományvonal (1788) a Magyar Telekom vezetékes és mobilhálózatából érhető el, a hívás és az sms-küldés ára 100 forint. Domino előfizetésről kezdeményezett hívás kivételével az összeg áfamentes. A két hónap alatt beérkező hívások ára a hívók adományaként teljes egészében a Egészség Hídja Összefogás Egyesületé.
Napjainkban Magyarországon a nőket a rosszindulatú daganatos megbetegedések közül legnagyobb arányban a mellrák sújtja. 2004-ben 2316 nő halálát okozta a betegség, a mai statisztikák ismeretében pedig minden kilencedik nő mellrákos. Az Egészség Hídja Összefogás éppen ezért 2001 óta országos mozgósító programokkal hívja fel a figyelmet az egészséges életmódra, és a szűrővizsgálatokon való részvétel fontosságára. A rendszeres szűrésen való részvételnek kiemelt jelentősége van, a regisztrált orvosi tapasztalatok szerint ugyanis a betegek túlélési esélye 90%-os, amennyiben a mellrákot a legkorábbi stádiumban észlelik.
Hazánkban 2001-ben kezdődött el a szervezett szűrés, melyhez az Egészség Hídja Összefogás már a kezdetekkor csatlakozott. A Népegészségügyi Program keretében minden 45 és 65 év közötti nő kétévente meghívó levelet kap mammográfiai vizsgálatra. A hazai adatok szerint a kötelező szűrést megelőzően a megbetegedések 80-90%-át a nők maguk észlelték, sokszor azonban túl későn. Mivel a kötelező szűrés csak a legveszélyeztetettebb 45-65 év közötti nőket érinti, így az önvizsgálat népszerűsítésének jelentősége különösen a fiatalabb korosztályban kiemelkedő - ahol szintén előfordulhat a megbetegedés.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Számítógépstressz-szindróma a lassú és kiszámíthatatlan pécéktől
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Nemzetközi cégé lett a magyar egészségügyi informatikai vállalat
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- Hányni fogsz a 3D TV-től
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.