Ügyfél központú szabályok a távközlésben
Anna Bradley, a brit hírközlési hatóság, az Ofcom Fogyasztói Testületének elnöke is előadást tartott a szeptember 17-i budapesti "FogyasztHatóság - Állami szerepek a fogyasztói tudatosság növelésében" című, az NHH által szervezett konferencián.
A kilenctagú fogyasztói panel elnökasszonya, aki ez év januárjától tölti be ezt a posztot, többek között kifejtette: manapság a távközlési piacok gyors változása sok esetben az ezt megfelelő ütemben követni nem tudó fogyasztók aggodalmát váltja ki. Ezért is alakították ki az Ofcom fogyasztói testületében azt a gyakorlatot, hogy a fogyasztók tapasztalataikat visszacsatolhatják, másokkal megoszthatják. A brit hatóság nagy súlyt helyezett és helyez arra, hogy ügyfél központú szabályokkal segítse a fogyasztói tudatosság emelését. Ilyenek: felmérések a fogyasztói viselkedésről és fogyasztói panaszokról; ügyfélképviselet és a felhasználóknak nagyon fontos konzultációk megszervezése. Az Ofcom vallja: a fogyasztói érdekképviseletet be kell építeni a mindenkori hírközlési szabályozásba. Bradley asszony kiemelte: a felhasználókat támogatni kell abban is, hogy a médiában való megfelelő szintű jártasságra szert tegyenek, az emberek felismerjék a nekik megfelelő információkat, képesek legyenek a médiában megjelenő hírközléssel összefüggő minden nemű információt a helyén kezelni.
Kapcsolódó cikkek
- Elszabadult távközlési műhold sodródik világűrben
- Harmonizálja az EU a frekvenciák kiosztásának szabályait
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- A fogyasztóvédelmi hatóság beperelte a www.ppo.hu üzemeltetőjét
- A fogyasztóvédők beperelték a T-Mobile-t
- Finn kísérlet: a posta felnyitja és e-mailben kézbesíti a leveleket
- Orosz hordozórakéta állított pályára egy amerikai műholdat
- Visszafejlesztik infrastruktúrájukat a mobilszolgáltatók?
- NHH: pozitívan ítéli meg a lakosság a digitális átállást
- Konferencia a MIK elmúlt évi eredményeiről