Ismét a Nokia a legértékesebb márka Európában
Továbbra is a Nokia a legértékesebb védjegy Európában, 38,28 milliárd eurós piaci értékkel. A második a Vodafone 24,13 milliárddal, a harmadik a Mercedes-Benz 21,36 milliárddal, tette közzé legújabb elemzését szerdán az Európai Védjegy Intézet.
Az európai márkaversenyben német és brit cégek taroltak: Németország tíz legértékesebb márkájának összértéke 153 milliárd euró, a brit első tíz 146 milliárd eurót ér. A neves márkákat forgalmazó cégek rangsorában is a Nokia áll az élen, a második a Louis Vuitton Moet-Hennessy 34,91 milliárd euróval, a harmadik Vodafone 24,13 milliárddal, a negyedik a Telefonica 22,55 milliárddal, az ötödik a Unilever 21,64 milliárddal.
A márkákat tekintve nagy különbségek vannak Európa keleti és nyugati fele között: Németország, Nagy-Britannia és Franciaország márkái teszik ki a vizsgált 24 ország csúcsmárkáinak 46 százalékát, további 44 százalék jut hét országra, a kelet-európai országok főként nemzetközi márkákkal képviseltetik magukat a versenyben. Kivételt képez az OTP bank, az orosz Beeline távközlési vállalat, és a Gorenje szlovén háztartásigép-gyártó. Ezek példaképül szolgálhatnak a többiek számára.
A felmérésben 24 ország 16 iparágának több mint 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták meg az érték szempontjából a kutatók.
Szeptember elején az intézet már közzétette, hogy az OTP Bank a legértékesebb magyar védjegy, megelőzve a Szerencsejátékot, a Mol-t, a Danubius Hotels Groupot és a Magyar Postát. Az intézet hatvan magyar védjegyet vizsgáltak, számításuk szerint az OTP Bank 99,3 milliárd, a Szerencsejáték Zrt. 96,3 milliárd, a Mol 70,2 milliárd, a Danubius Hotels Group 47,2 milliárd, a Magyar Posta 47 milliárd forint védjegyértéket képvisel.
Kapcsolódó cikkek
- 9 százalékos visszaesés várható idén a mobilpiacon
- A mobilpiacot máris elérte a gazdasági válság szele
- A Nokia szerint is lassult a fejlett mobilpiacok növekedése
- Nokia-Vodafone együttműködés Ovi platformon
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
- A Nokia 4 milliárd mobil-előfizetővel számol 2010-ben
- A telefonálás a céges IT kiadások legnagyobb része
- A Nokia-elnök szerint nagy lehetőségek vannak még a mobilpiacon
- Két cégé a mobilpiac fele
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.