A Cognizant Magyarországon! Outsourcing szolgáltató központ az Infoparkban
Az új központ révén az azonos időzóna és a földrajzi közelség miatt a Cognizant európai ügyfeleit lényegesen rövidebb határidejű szolgáltatásokkal tudja támogatni a hozzá forduló cégek információ-technológiai (IT-) és üzleti folyamat-kiszervezési (business process outsourcing = BPO) igényeinek kielégítésében. A budapesti központ elmélyült helyi ismeretekkel rendelkező információbázist is biztosít a Cognizant számára a közép- és kelet-európai ügyfelek kiszolgálásához. A mai sajtóeseményen megjelent és méltatta az eseményt April H. Foley, az Amerikai Egyesült Államok magyarországi nagykövet asszonya és Ranjit Rae, India magyarországi nagykövete.
Akár a világ többi Cognizant szolgáltató központja, a budapesti is a Cognizant 2.0-t alkalmazza. Ez egy Web 2.0-ra épülő platform, amely a világszerte megtalálható Cognizant erőforrásokat képessé teszi a virtuális együttműködésre, és fontos értékeket hordoz a szolgáltatások piacra jutási sebessége, költsége és alkalmazása terén.
A Prím további információkat is megtudott:
- az Infoparkban lévő Cognizant Delivery Center jelenleg 55 fős létszáma 2009 végére várhatóan 250 főre bővül;
- máris három ügyfelet szolgálnak ki Budapestről, a teljes kapacitás kb. 15 nagyobb ügyfél kiszolgálását teszi lehetővé;
- a budapesti Cognizant Delivery Center vezetője, Magyarországért felelős menedzsere Farhat M. Nooruddin asszony (képünkön);
- a Cognizant budapesti szolgáltató központja a szofver- és üzletkiszervezési munkák mellett analitikai szolgáltatásokat is felvállal;
- a Cognizant egész Európát tekintve jelenleg 70 ügyfelet szolgál ki; összárbevételének 20%-a származik az európai tevékenységből, ezt az értéket rövidesen 30%-ra kívánják emelni.
Az amerikai Cognizant az információ-technológiai, a tanácsadói és az üzleti folyamatok kiszervezésének területén piacvezető szolgáltató. A Cognizant egyetlen célt szem előtt tartó küldetése az, hogy globális technológiai és innovációs szakértelmét, iparági tapasztalatát, és világszerte elérhető erőforrásait ügyfelei szolgálatába állítsa üzleti tevékenységük erősítése érdekében. Több mint 40 szolgáltató központtal és 59 ezer alkalmazottal rendelkezik. A NASDAQ-100 Index és a Standard&Poor’s 500 Index tagjaként a Cognizant a Forbes Global 2000 cégeinek egyike, s szerepel a Fortune 1000-es listán is. Emellett a vállalatot a vezető információtechnológiai cégek közé rangsorolták a BusinessWeek Info Tech 100 legdinamikusabban növekvő és a Top 50 legjobban teljesítő cégeket bemutató listáján egyaránt.
Kapcsolódó cikkek
- Invitel: kevés cég él az informatikai kihelyezéssel
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Idén még stagnál, jövőre már nő az informatikai outsourcing piac
- T-Systems TóPARK outsourcing együttműködés
- Nő az érdeklődés az it-erőforráskihelyzés iránt
- Rendkívüli érdeklődés az IT-outsourcing iránt
- Nő az érdeklődés az informatikai erőforrás kihelyezés iránt
- Az outsourcing ötödével is csökkentheti az irodai költségeket
- Eurocontrol: százmillió eurós IT outsourcing projekt
- Tévhitek akadályozzák az erőforrás-kihelyezési piacot
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára.