A videómegosztó oldal megkezdte hosszabb terjedelmű anyagok feltöltését, ám mint kiderült, ez egyben egy új reklámstratégia tesztelése is.
A YouTube bejelentette, hogy a CBS-el kötött megállapodás keretén belül megkezdte több olyan népszerű sorozat 50 perc körüli részeinek feltöltését oldalaira, mint a Star Trek, a Beverly Hills 90210, a Dexter, vagy a MacGyver. A lépés egyszerre több irányba mutat. Egyrészt a hosszabb anyagok megjelenése reményt adhat a felhasználóknak, hogy saját anyagaik feltöltésekor az eddigieknél kevésbé szigorú méretbeli és időtartami korlátokra számíthatnak majd. Szintén fontos ez a jogvédett anyagok megjelenésének szempontjából, hiszen ezek is ingyen nézhető videók, nem tartozik hozzájuk külön előfizetés. A vállalat szempontjából azonban legalább ilyen fontos, hogy a cég most teszteli a beiktatott reklámok új technikáit. Az oldalak tulajdonosaként a Google ebben az évben nagy erőfeszítéseket tesz, hogy a stratégiailag fontos oldal végre elkezdjen pénzt hozni a konyhára. A reklámok később több formában is feltűnhetnek, most azonban a szokásos televíziós reklámblokkok helyett egy képkereten kívül elhelyezett reklámcsíkkal próbálkoznak. A Google várja a felhasználói visszajelzéseket, és aszerint módosít technikáján, esetleg új megoldásokkal áll elő. A reklámokat később esetleg a felhasználói videókra is kiterjesztik, ám a jelek szerint sem előfizetéses rendszer, sem megszakításos reklámokat nem terveznek, mivel a sokszor egy perc alatti videók esetén rosszul mutat egy akár csak 15 másodperces reklámblokk is.