Innovatív technológiai megoldásokat mutat be a KFKI
Tematikus infokommunikációs megoldások bemutatásával, közel 400 szakmai érdeklődő részvételével nyílt meg ma Újpesten a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. kétnapos partner- és felhasználói rendezvénye. A cég szakemberei a nagyvállalatok mellett a kis- és közepes vállalatok számára is prezentálnak különféle technológiai megoldásokat.
A KFKI három fő téma köré (iroda, szálloda, felügyeleti központ) építette fel élő környezeteket szimuláló alkalmazásait. Kászonyi Péter, a társaság ügyvezető igazgatója vezette körül a szaksajtó képviselőit, bemutatva egy irodai, egy szállodai környezetben megoldható különböző feladatokat, valamint a környezeteket is felügyelő központ kiterjedt funkcióit.
1. Irodai környezetben megismert funkciók: A Sun megoldásain keresztül bemutatták, hogy sok asztali PC-t használó szervezeteknél a tradicionális asztali kliensek helyett biztonságosabb (hozzáférések korlátozása pl államigazgatási, banki környezetekben, adatlopások megelőzhetők), könnyebben és olcsóbban üzemeltethető és rugalmasabb megoldás, ha vékonyklienses architektúrát vezetnek be Virtual Desktop Infrastructe megoldással. A bemutató technológiai alapjai: 2 x SunRay vékonykliens a Sun VDI megoldásának demózására (Unix / Storage BO), VMWare ESX szerver, Solaris x86 operációs rendszer VMWare alatt, SunRay Software, Connection broker.
2. Szállodai környezeti funkciók: demonstráltak egy sokszor előforduló helyzetet: felhasználó irodájától távol van, utazik. Kicsi a sávszélesség, nem lehet gépére távolról alkalmazást telepíteni, mivel az alkalmazás meglehetősen robosztus. A KFKI ezt a feladatot mégis megoldja Windows 2008 terminál szerveren keresztül. Az itt látott technológiai alapok: 1 db noteszgép a Sun Global Destop futtatásához (Unix / Storage BO), Sun Global Desktop szoftver
3. Felügyeleti központ és funkciói: VMWare virtuális szerverkörnyezetet hoztak létre; a rendezvény-installáció több éles rendszerét futtatják ESX-eken, a szervereket Virtual Centerrel menedzselik. Bemutatásra került: virtualizációval elérhető, hogy a kihasználtság megközelítse a 90%-os értéket, emeljék a rendelkezésre állást, a hardverek meghibásodása nem jár üzletileg kritikus rendszerek leállásával. Növekvő erőforrásigény esetén újabb gépek bekapcsolásával ezek a helyzetek könnyen kezelhetőek.
Kapcsolódó cikkek
- Belülről jön a legtöbb támadás
- Bekapcsolódott a jövő mérnökeinek képzésébe a KFKI
- Ötéves az Informatikai Biztonság Napja - IT-biztonság a gyakorlatban
- GVH: a Magyar Telekomé lehet a KFKI Direkt Kft.
- Munkaszervezés zöld szemmel
- A Magyar Telekom rendszerintegrátor vállalkozást vásárol
- KFKI Zrt.: Közel 2 milliárdos növekedés
- "Hatból kettő", avagy új divíziók a T-Systemsben
- Systems' Day konferencia - először
- Magyar Telekom - 1,5 milliárd forint a KFKI korábbi tulajdonosainak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.