A Sony Ericsson vesztesége 25 millió euró

MTI Sajtóadatbank, 2008. október 20. 08:35

A japán-svéd Sony Ericsson mobiltelefon-gyártó 25 millió eurós veszteséget jelentett adó után a harmadik negyedévről, az egy évvel korábbi, 267 millió eurós adózott eredmény helyett.

A második negyedben még profitja volt, igaz, csak 6 millió euró, az első negyedévi, 133 millió eurós adózott eredményt követően. A harmadik negyedévben a bevétele 10 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, miközben az eladott készülékek átlagos listaára 109 euróra csökkent az egy évvel korábbi 120 euróhoz képest. Így az első háromnegyed évben az adózott eredmény 85 százalékkal, a bevétel 9 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál.

 A harmadik negyedévi veszteség elsősorban a drágább mobiltelefonok tartósan gyenge értékesítése és a növekvő verseny, továbbá a karcsúsítás, a takarékossági intézkedések kezdeti következménye: ezek 35 millió eurós költséggel jártak a negyedévben. A remélt, évi 300 millió eurós üzemiköltség-megtakarítás majd csak a jövő év második felétől jelentkezik.

 Tavaly óta a Sony Ericsson igyekszik növelni jelenlétét az új, felzárkózó piacokon, és csökkenteni hagyományos ráutaltságát a telített európai piacra. Az idén azonban a jelek szerint ez a stratégia sem ellensúlyozza az általános világgazdasági lassulás következményeit.

 Hasonló stratégia okozta, hogy a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója, a finn Nokia profitja jelentősen zsugorodott a harmadik negyedben, miután piaci részesedése és árbevétele is csökkent. Az üzletmenet jelentősen lanyhult a fejlett piacokon. A felzárkózó piacokon továbbra is nagy volt a kereslet, de ott az olcsóbb készülékeké a főszerep a Nokia palettájáról.

 A Nokia adózott eredménye 1,087 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 1,563 milliárdhoz képest. A nettó bevétel 12,237 milliárd euró volt, 5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, és 7 százalékkal kevesebb a második negyedévinél. Csökkent a Nokia készülékeinek átlagára is: az egy évvel korábbi 82 euróhoz képest és az előző negyedévi 74 euróról 72 euróra. A finn cég igyekezett elkerülni az árversenyt, de a felzárkózó piaci árak lenyomták az átlagot.

 A Sony Ericsson 25,7 millió készüléket adott el a harmadik negyedévben, kissé többet a második negyedévi 24,4 milliónál, de kevesebbet a tavalyi harmadik negyedévi 25,9 milliónál. Ezért az olcsóbb készülékek nagyobb aránya lerontotta az eredményeket.

 A Sony Ericsson becslése szerint az összes gyártó az idén 10 százalékkal több készüléket adhat el világszerte a tavalyi 1,1 milliónál, miközben az átlagos listaár minden gyártónál csökken az idén.

 A Nokia a maga részéről arra számít, hogy az év egészében világszerte 1,26 milliárd készüléket fognak eladni a gyártók, 10,5 százalékkal többet a tavalyi 1,14 milliárdnál, és évi átlagban ő maga növelni fogja a készülékpiaci részarányát.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01