A Nokia 40 százalékos piaci részesedésre tör
A társaság piaci részesedése tavaly 38 százalék körüli volt, elemzők tavaly novemberben azt jósolták, hogy a Nokia az idén 458 millió, 2009-ben 424 millió készüléket ad el.
Mindamellett a Nokia szóvivője a hírre reagálva jelezte: Rick Simonson kijelentése nem új előrejelzés, a társaság tartja magát a tavaly december 2-án kiadott prognózishoz, amely szerint a mobiltelefonok világpiaca az idén mennyiségben 10 százalékkal bővülhet 2009-hez képest, és a Nokia piaci részesedése nagyjából megmarad a 2009. évi szinten. Ágazati elemzők akkor átlagosan 8,6 százalékos globális bővülést valószínűsítettek 2010-re.
Simonson az indiai lapinterjúban azt is elmondta, hogy szerinte a jelenleg használatban lévő mintegy tíz mobiltelefon operációs rendszer fele tud megmaradni a piacon az egyre élesebb verseny közepette. Szerinte 4-5 rendszernél többnek nincs helye a globális piacon.
A Nokia tizenegy éve az első számú mobilgyártó, és azóta a tavalyi harmadik negyedévben termelt először veszteséget; eladásai éves összevetésben 20 százalékkal csökkentek, és az adó utáni eredmény rovatba mínusz 559 millió euró került.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Nőtt a Nokia profitja
- Mobilböngésző céget vesz a Nokia
- Erős profitnövekedés a Nokiánál a negyedik negyedben
- Romló eredmény kilátásai miatt rontott a Nokia adósbesorolásán a Fitch
- A Nokia bezárja több márkaboltját
- A kutatás-fejlesztésen is spórol a Nokia
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- 5000 főt bocsát el a Nokia Siemens Networks
- Termékhamisítás elleni céget alapít a Nokia és az SAP
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.