5000 főt bocsát el a Nokia Siemens Networks
A 2007-ben alakult Nokia Siemens Networks 64 ezer fős személyi állományának 7-9 százalékát építi le.
A Nokia Siemens bejelentése szerint a vállalat reagálva a megváltozott piaci körülményekre, jelentős elbocsátásokat tervez. Az alkalmazottak 7-9 százalékától terveznek megszabadulni 2011-ig. Az óriási, 64 ezer fős állomány mellett ez azt jelenti, hogy nagyjából 5700 fő számíthat arra, hogy új munkahely után kell néznie. A Nokia nem csupán átszervezésre, hanem kifejezetten elbocsátásokra készül, így a folyamat meglehetősen drága lesz, a végkielégítésekkel együtt várhatóan több mint félmilliárd euróba kerül majd a vállalatnak. Mindez azonban megéri, hiszen ezek a költségek egyszeri alkalommal jelentkeznek 2011 végéig, míg a lépéstől onnan számítva hasonló mértékű, félmilliárd eurós megtakarítást várnak minden évben. A személyi állomány megkurtításával együtt a vállalatrészek számát ötről háromra mérséklik, szintén hatékonyságnövelő és költségcsökkentési célzattal. Erre pedig szükség is van, hiszen a vállalat értékesítései 21 százalékkal 2,8 milliárd euróra estek vissza a harmadik negyedévben, míg a operatív veszteség elérte az 1,1 milliárd eurós határt. A kilátások pedig továbbra sem kedvezőek a szektor számára, a hálózatokkal foglalkozó terület előrejelzéseit éppen a múlt hónapban módosította lefelé a Nokia, a cég 2009-re 5 százalékos visszaesést vár a piacon. Mindez azonban nem jelenti a vállalat befagyasztását, a most folyó felvásárlásokat folytatják, és a jövőben további akvizíciókat terveznek.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Nőtt a Nokia profitja
- Mobilböngésző céget vesz a Nokia
- Erős profitnövekedés a Nokiánál a negyedik negyedben
- A Nokia 40 százalékos piaci részesedésre tör
- Romló eredmény kilátásai miatt rontott a Nokia adósbesorolásán a Fitch
- A Nokia bezárja több márkaboltját
- A kutatás-fejlesztésen is spórol a Nokia
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- Termékhamisítás elleni céget alapít a Nokia és az SAP
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.