SPSS: terítéken a holnap avagy Adatbányászat 2.0
Adat-, szöveg és hangbányászat terén több megoldást is felvázoltak az előadó szakemberek az SPSS és a Data Research Kft. október 28-án Budapesten tartott Adatbányászat 2.0 – Nem strukturált adatok elemzése című szemináriumán. A jelenlegi hektikus gazdasági helyzetben a vállalatoknak az adatbányászat a versenyelőnyt biztosító egyik módszer lehet, ám az ilyen időszakokban még többen élnek a strukturálatlan (jellemzően szöveges, vagy audio) adatok feldolgozásában rejlő lehetőségekkel is. Néhány elhangzott előadást foglalunk össze.
Arató Bence, a BI Consulting Kft. ügyvezető igazgatója rámutatott: folyamatosan nő a tárolt adatmennyiség. A verseny- vagy helyzeti előny a rendelkezésre álló adatok feldolgozására és hasznosítására bevetett adatbányászati megoldásokhoz kapcsolódhat, a közeljövőben pedig szöveg-, vagy hangbányászati alkalmazásokhoz lesz köthető. Az adatok kiaknázásában egyre hangsúlyosabb a feldolgozási sebesség és az ehhez kapcsolódó azonnali reagálás.
Több előadás is elhangzott a költséghatékonyságot, CRM rendszerek tökéletesítését, ügyfél-elégedettség növelését és az ügyfél-lemorzsolódás csökkentését célzó adatbányászati lehetőségekről, illetve ezek modellezési gyakorlatának fejlődéséről.
Benczúr András, az MTA SZTAKI Adatbányászati Kutatócsoport vezető kutatója az adatbányászat új algoritmusaira, az algoritmusok új fejlesztési irányaira hívta fel a figyelmet. Pluhár András és Krész Miklós (Sixtep Kft) arról beszéltek, hogyan profitálhat egy bank vagy távközlési cég a közösségi hálózatokon publikált információkból. Körmendi György, az SPSS Magyarország ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: az adattárházak által tárolt, ma még jellemzően strukturált adattömeg mellett a jövőben egyre nagyobb szerepet kapnak a strukturálatlan szöveges és hangállományok is. Ezek az fájlok ma már rendelkezésre állnak, sőt, rohamosan strukturált adatbázisokká fejlődnek, hiszen adatbányászati módszerekkel elemezhetőkké alakíthatók a megfelelő szoftvermegoldásokkal. A jövőben az adattárházak bővüléséhez jelentős mértékben fognak hozzájárulni az eredetileg rendezetlen, majd különböző alkalmazások segítségével piackutatásra, elemzésre és döntéshozatalba történő integrálásra alkalmas adatok.A strukturálatlan adatok egy másik, még kiaknázatlan területét mutatta be Bódogh Attila, a Nextent ZRt. üzletfejlesztési igazgatója, aki a híváskezelők (call centerek) hanganyagainak feldolgozását előrevetítő hangbányászati lehetőségeket érzékeltette előadásában. A VoiceMining alkalmazások valós időben teszik lehetővé a vállalati telefonos ügyfélszolgálatok által folytatott beszélgetések elemzését, problémás beszélgetések kiszűrését, az ügyintézői protokoll ellenőrzését, az ügyfél-elvándorlás előrejelzését, valamint ügyfél-szegmentációs feladatok vagy akár kampányhatékonysági vizsgálatok elvégzését.
A rendezvény utolsó felvonásaként az SPSS Magyarország vezető munkatársai közös előadás keretében mutatták be az adat-, szöveg- és hangbányászati megoldások összekapcsolásának lehetőségeit. Konkrét példán keresztül mutatták be, hogy a voice mining eredményei szövegbányászati és adatbányászati eszközökkel javíthatók, illetve az összekapcsolás révén az ügyfél-lemorzsolódás előrejelezhető.
Kapcsolódó cikkek
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Magyar polcmenedzsment szoftver segít a polchiányban
- Áprilisban SPSS konferencia Budapesten
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- SPSS: konferencia, új hazai alkalmazók, új javítások
- Kincset érő adatok a közösségi oldalak mélyén
- Rövidesen befejeződik az SPSS felvásárlása; új PASW Statistics verzió
- Változik több SPSS szoftver neve
- SPSS: az adatelemzés segít a válságkezelésben
- Anyatigrisekként védik az információkat egymástól a kollégák
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.