Tetemes veszteség, elhalasztott intézkedések a Motorolánál
Szerdán beszámoltunk róla, hogy a mobilgyártó elbocsátásokat tervez, illetve egy egész Android-alapú termékcsaláddal készül megjelenni: nos, Jha most mindkét kérdéssel kapcsolatban mondott újat. Először is, az elbocsátások és a kapcsolódó átszervezések révén a cég mintegy 800 millió dollárt szeretne lefaragni jövő évi kiadásaiból, ami azt jelenti, hogy a leépítés sok embert érint majd. Ami pedig az Android mobilokat illeti, ezek Jha szerint legkorábban sajnos csak 2009 második felében érkeznek majd.
Jha a sajtónak a társaság tervezett kettéválasztásáról is beszélt; a leginkább problémás mobiltelefonos divízió leválasztására szerinte leghamarabb csak 2009 harmadik negyedéve után kerülhet majd sor. A társ-vezérigazgató a jelenlegei „makroökonómiai környezettel” indokolta a lépés elhalasztását, ami azonban azt is jelentheti, hogy mindeddig nem sikerült megfelelő befektetői partnert vagy netán vevőt találniuk az üzletág számára. A cég egyébként már egy évvel ezelőtt is veszteséges volt, igaz, akkor „csak” 40 millió dollár volt a hiány.
Kapcsolódó cikkek
- A Motorola felvásárolta a BitBand céget, Dan Moloney távozik
- A Motorola megválna nem-mobilos üzletágától?
- Ismét nyereséges a Motorola
- Új marketing vezető a Motorolánál
- Motorola: tovább a lejtőn, Android telefon csak az utolsó negyedévben
- Tetemes veszteség és vezetőváltás a Motorolánál
- További 4000 embert küld el, Nagy-Britanniából ki is vonul a Motorola?
- Elbocsátások, Android-fejlesztések a Motorolánál
- Csekély nyereséget termelt és megőrizte 3. helyét a mobilpiacon a Motorola
- A vártnál rosszabb eredmény a Motorolánál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.