Az IT-biztonsággal kapcsolatos félelmek hátráltatják a vállalati innovációt
Art Coviello, az RSA elnöke szerint: „Egyértelmű, hogy a biztonság és az innováció elválaszthatatlan egymástól, de a szervezetek ennek dacára is még mindig küzdenek azzal, hogy megfelelő egyensúlyt teremtsenek a piaci innovációs tevékenység serkentése és a hatékony IT biztonsági eljárások kidolgozása között.”
Az IDC felmérése szerint az informatikai biztonsági kockázat jelentős mértékben gátolja az innovációt. Továbbá: a szervezetek szerint az innováció szempontjából ideális környezet megteremtése rendkívül fontos a versenytársak legyőzéséhez. A megkérdezettek nyolcvan százaléka számolt be arról, hogy IT-biztonsági megfontolások tartották vissza a céget az új innovációs lehetőségektől. Míg a vezérigazgatók 80 százaléka úgy látja, hogy a biztonsági csoport hivatalosan is elszámoltatható az üzleti növekedésben és innovációban játszott szerepéért, addig a biztonsági vezetők mindössze 44 százaléka érzi úgy, hogy az innovációs tevékenységben való részvétele mérhető. Ebből kiderül, hogy a felsővezetők elvárásai és a biztonsági szakemberek prioritásai meglepő mértékben eltérnek. Amíg széles körben elfogadott nézet, hogy az informatikai stratégiákat közvetlenül össze kell kapcsolni az üzleti célokkal, a válaszadóknak mindössze 21 százaléka érzi úgy, hogy szervezete sikeresen adaptálta a megelőző jellegű és üzleti célokhoz illeszkedő megközelítést, és inkább bátorítja, mintsem gátolja az innovációt.
Az RSA szintén beszámolt a Security for Business Innovation Council legfrissebb jelentéséről, amelynek összeállításában a világ vezető cégeinél dolgozó legkiemelkedőbb szakemberek közül tízen vettek részt. A jelentés (amelynek címe Mastering the Risk/Reward Equation: Optimizing Information Risks to Maximize Business Innovation Rewards – azaz kb. „A kockázat-haszon egyenlet megoldása: Az információs kockázatok optimalizálása az üzleti innovációs haszon maximalizálásához”) azt vizsgálja, hogy miért nem működnek a régebbi kockázatcsökkentő módszerek a mai összekapcsolt világban, amelyben minden új üzleti innovációnak szerves része bizonyos mértékű információs kockázat. E nézet szerint a biztonság fókuszát a kizárólagos kockázatcsökkentésről át kell helyezni az üzleti haszon egyidejű maximalizálására. A közreműködő biztonsági szakértők összesített tapasztalataira épülő jelentés tartalmazza az üzleti érték javítását serkentő kockázat-haszon számítások vázlatos módszerét, és segít abban, hogy azok elvégzése a vállalat sikerét szolgálja.
Kritikus kiindulási pontként az említett szervezet megfogalmazott néhány ajánlást azzal kapcsolatban, hogy mit érdemes változtatni a cégek gondolkodási és működési módján:
- a biztonsági csoportnak az „információbiztonság” helyett az „információs kockázatok kezelésére” kell koncentrálnia annak jelzéséhez, hogy a cél egy elfogadható kockázati szint elérése;
- érdemes egy, az egész szervezetre vonatkozó megközelítést használni a cég kockázatviselő képességének megismerésére és formális leírására;
- létre kell hozni egy kockázatbecslési modellt annak felvázolására, hogy hol és ki hozza a kockázati döntéseket; valamint
- ki kell dolgozni egy megismételhető, lépésenként meghatározott eljárást az új üzleti kezdeményezések kockázat-haszon elemzésére és gondoskodni kell róla, hogy az egész szervezet használja.
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- Fontos frissítések Windows rendszerekhez
- Amerikában a kiberkalózok a közösségi oldalakon támadnak
- A vírusokat nem érdekelte az áprilisi választás
- Kritikus rés a Safarin
- NEC szoftver a kalóz videómásolatok ellen
- Két kritikus frissítés a Microsoft májusi csomagjában
- Kelendő cikk a WLAN-törő
- 24 órán belül már a második támadás a Facebook-felhasználók ellen
- Kijavították a bizalmas adatokat kiszolgáltató hibát a Facebookon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.