Változások a BT Group plc igazgatótanácsában
François Barrault 2004-ben csatlakozott a céghez a BT International vezetőjeként. Feladata a BT Global Services Egyesült Királyságon kívüli működésének irányítása volt. 2007 áprilisában lett a BT Global Services vezérigazgatója és a BT Group plc igazgatótanácsi tagja.
A BT eddig több felsővezetői posztját is betöltő Hanif Lalani komoly tapasztalattal rendelkezik vállalatok átalakításában. A BT Northern Ireland vezérigazgatójaként a bevételek, a jövedelmezőség és a haszonkulcsok növelése mellett három év alatt jelentősen csökkenteni tudta a költségeket. A BT Wholesale (nagykereskedelmi) részlegének pénzügyi igazgatójaként dolgozott, majd 2005-ben, mint a csoport pénzügyi igazgatója, bekerült az igazgatótanácsba. E posztjain is szorosan együttműködött a legnagyobb ügyfelekkel és beszállítókkal.
A BT Global Services vezetését tovább erősíti Ray Leclercq kinevezése, aki a Hanif Lalani alá beosztott pénzügyi igazgató lesz. Ray Leclercq jelenleg az Openreach pénzügyi vezetője. Munkájának eredményeképpen a részlegnél csökkentek a költségek, illetve komoly szerepet játszott az üzemeltetés hatékonyabbá tételében is.
Hanif Lalani 2005 februárjában csatlakozott a BT Group plc igazgatótanácsához, amikor is kinevezték a cégcsoport pénzügyi igazgatójává.
2007-ben a Brit Gyáriparosok Szövetségétől (Confederation of British Industry) megkapta az Év pénzügyi igazgatója elismerő címet. Emellett az Institutional Investor Research Group nevű szervezet az európai telekommunikációs szektor Legjobb pénzügyi vezetőjének választotta.
Hanif Lalani 1983-ban lépett be a BT-be, ahol azóta többféle beosztásban dolgozott a cég angol és nemzetközi részlegeinél. Sokoldalú tapasztalatokat gyűjtött az üzleti átalakításokkal és a nyereséges növekedéssel kapcsolatban
1998-ban családjával Észak-Írországba költözött, hogy elfoglalja a BT Northern Ireland pénzügyi igazgatói posztját. Egy évvel később kinevezték az északír részleg vezérigazgatójának. Ezzel egyidejűleg töltötte be az OCEAN Communications (a BT írországi leányvállalata) elnöki tisztét is 1999 júniusától 2000 szeptemberéig. 2002 áprilisában Hanif Lalanit kinevezték a BT Regions ügyvezető igazgatójának.
2002-ben visszatért Londonba, hogy elfoglalja a BT Wholesale pénzügyi igazgatói székét. 2003-ban az Észak-Írországban végzett üzleti tevékenységéért megkapta a Brit Birodalom Lovagja elismerő címet.
Hanif Lalani Ugandában született 1962-ben és családjával 1972-ben költözött az Egyesült Királyságba. Iskoláit Wetherby High Schoolban, majd később az Essexi egyetemen végezte, ahol kitüntetéssel szerzett matematikai, operációkutatási és közgazdasági diplomát. Nős, feleségével, Sharminnal neveli kisgyermekeit, és elkötelezett szurkolója a Leeds United csapatának.
Kapcsolódó cikkek
- Új vezető a HP Magyarország nyomtatási üzletágánál
- Válságkezelő kereskedelmi igazgató a Sixtnél
- Új HR-menedzser a Canon Hungária Kft.-nél
- Laufer Tamás az Informatikai Vállalkozások Szövetségének új elnöke
- Klotz Tamás csatlakozott a Microsoft közigazgatási csapatához
- Új marketingvezető a Canon hazai csapatában
- Sigvart Voss Eriksen a Pannon új CMO-ja
- Távozik a Pannon CMO-ja
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója lett az év projektmenedzsere
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.