A Deutsche Telekom 12 százalékkal növelte profitját
A legnagyobb európai távközlési vállalat, a Deutsche Telekom - a Magyar Telekom tulajdonosa - csütörtökön 1,182 milliárd eurós adózott eredményt jelentett csütörtökön csoportszinten egyszeri tételek nélkül, 12 százalékkal többet a tavalyi harmadik negyedévi 1,055 milliárdnál. A teljesítmény kissé romlott: az első kilenc hónap átlagában az adózott eredmény még 17,1 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 2,19 milliárd euróra.
A csütörtökön megjelent időközi beszámolóban mindazonáltal megerősítették az eddigi előrejelzést, amely szerint az idén is közel 19,3 milliárd eurós szélesebb üzemi eredményre (EBITDA) számítanak. A jövő évre nem adtak számszerű előrejelzést azon kívül, hogy stabil vagy kissé növekvő EBITDA-eredményre számítanak.
Az eredménytermelést továbbra is nehezíti a vezetékes szolgáltatás tartós lemorzsolódása, és most az is, hogy a harmadik negyedben 2,137 milliárd eurót költöttek beruházásra, 26,7 százalékkal többet, mint a tavalyi harmadik negyedben. Az első kilenc hónap átlagában csak 8,9 százalékkal gyarapodtak a beruházások, 5,293 milliárd euróra.
A harmadik negyedben az EBITDA, szintén egyszeri tételek nélkül, 4,894 milliárd euró volt, 0,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, és az első kilenc hónapban 14,79 milliárd euró, 0,5 százalékkal több az egy évvel azelőttinél.
A harmadik negyedév nettó bevétele 15,454 milliárd euró volt, 1,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, az első kilenc hónapban pedig 46,721 milliárd euró, 2,5 százalékkal kevesebb az egy évvel azelőttinél. A mobilszolgáltatás bevétele a harmadik negyedben 1,7 százalékkal 9,028 milliárd euróra, az első kilenc hónap átlagában 0,9 százalékkal 25,925 milliárd euróra gyarapodott.
A vezetékes szolgáltatás bevétele a harmadik negyedben 5,5 százalékkal 5,314 milliárd euróra csökkent - jóllehet a széles sávú ügyfelek száma nettó 11,2 százalékkal nőtt -, az első kilenc hónap átlagában 6,6 százalékkal 17,113 milliárd euróra apadt. Egész évre 2,5-3 millió vezetékes vonal elvesztését várják a cégnél világszerte. Szeptember végén a vezetékes vonalak száma 34,578 millió volt, 7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, ellenben a mobil ügyfelek száma 13,4 százalékkal több, 1,657 millió.
Tavaly a Deutsche Telekom adózott eredménye egyszeri tételek nélkül 3 milliárd euró volt, 22 százalékkal kevesebb a 2006-osnál. EBITDA-eredménye egyszeri tételek nélkül 0,6 százalékkal 19,3 milliárd euróra csökkent, a nettó bevétele 1,9 százalékkal 62,5 milliárd euróra emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco eredménye jobb a vártnál
- Továbbra is veszteséges a Sony
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.